Avatar billede sejrskilde Nybegynder
31. marts 2007 - 05:43 Der er 1 kommentar

2 netkort i en pc med forskellige netværk afhængig af programmer

Jeg er i den situation at jeg sidder i Vietnam og forsøger at køre Navision via en server i dk.

Jeg har 2 netværk, et adsl (hvor hastighed, og forbindelse er af meget svingende kvalitet) + en leased line hvor hastigheden er stabil, men til gengæld en ekstrem høj trafikafgift.

Jeg vil derfor gerne vide, om det er muligt at putte 2 netkort i alle computere og køre alle programmer via ADSL dog på nær af Navision som skal køre på leased line via det andet netværk.
Avatar billede julleman Nybegynder
31. marts 2007 - 08:49 #1
Det kan du godt.
Det kræver dog at du kun sætter en default gateway på adsl-linien og så laver en route til den specifikke ip via den anden forbindelse.
Kører begge net med dhcp?
Du kan nemlig også sætte 2 ip'er på samme netværkskort og lave routen på dette.

Mvh

Julius