Avatar billede anders_bou Nybegynder
28. marts 2007 - 20:54 Der er 2 kommentarer

SPDIF stik til bundkort uden SPDIF-indgang

Hej alle

Jeg har en gammel Creative, som jeg er glad for. Jeg koblede den til min gamle computer (Asus A7V8X-X)i SPDIF-udgangen. Nu har jeg imidlertid fået ny computer med nyt onboard lydkort (ASRock ALIVESATA2-GLAN AMD AM2 CPU) hvor der ikke er den samme indgang.

Jeg mener at huske, at der med subwooferen måske fulgte et konverteringsstik med, men det ka jeg ikke finde..

Nogen forslag til hvordan jeg får gang i lyden?

På forhånd tak :-)
Avatar billede qaaq Nybegynder
08. april 2007 - 22:35 #1
Hvis dú mener at du vil konvertere fra alm spdif til mini-spdif (som normalt bruges i lydkort) så kan du bruge denne: http://www.avxperten.dk/adaptere/audio-adapter/toslink-til-mini-toslink-adapter-(optisk).asp
Avatar billede anders_bou Nybegynder
08. april 2007 - 22:53 #2
Umiddelbart ser det lovende ud. Mit "lydkort" er et ganske onboard, så det er vel en jack-indgang. Kan dit tip så stadig bruges?