Avatar billede ldplusse Nybegynder
27. marts 2007 - 20:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hot Swap Bay

Jeg har fået en Server, dens bundkort fungere ikke helt optimalt, så jeg vil proppe nyt bundkort i.
Jeg vil sætte noget Core 2 Duo i med noget Asus bundkort.

Men her kommer det sjove så.
Det nuværende Inter ServerBoard SE7230SP2, har en ledning (4 leder) fra bundkort til Hotswap drevet.

Er dette et som man kan køre uden?

Vil jo gerne have en maskine hvor diskene sidder i disse Hotswap drev, også sætter jeg dem i RAID. der skal 5 diske i.

Men jeg vil ikke købe en nyt Inter serverboard, da de ikke er gode nok til Windows Media Center.

Nogen som har et bud
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 20:41 #1
det kabel er til at bundkortet kan kommunikere med selve backplanet, så det kan udlæse f.eks temperatur, blæser hastighed osv. og kan sagtens bruges uden.

Du skal huske at det BP, er SCSI så du skal have en SCSI kontrolelr for at kunne bruge det (og skal diskene køre i RAID skald et være en raid controller sjovt nok ;) )
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 20:42 #2
hvad er fejlen med boardet ?
Avatar billede ldplusse Nybegynder
27. marts 2007 - 21:24 #3
Hej Screem_brille

Det lyder godt du mener det kan bruges uden.
Men det er altså et SATA Hotplugbay.
Ligenu bruger den 2 SATA diske.

Maskinen laver bare mærkelige ting, men det gjorde den ikke da der var Server2003 på den, så regner med det er et driver problem.

Men når jeg tager bundkortet ud, med 2*XEON 3Ghz og 2Gb ram, så er det nok lidt penge værd. Skulle gerne have lidt penge ind til det nye der skal købes.

Syntes bare det vil være så fedt, at have mit media center, med alle diske intern og redundans på diskene. Er så træt at at miste data og så er det bare fedt med et drev på 2Tb, i stedet for nu, hvor det er 6 stk diske mellem 160-320Gb.

Men for det lige prøvet af om den vil virke uden.
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 21:32 #4
kunne godt være interesseret, så du kan da evt sende mig en mail på screem.brille@gmail.com