Avatar billede michelsen Nybegynder
25. marts 2007 - 10:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gem wav-fil fra PowerPoint

Jeg har en powerpoint præsentation, hvor der er et lydklip, der afspilles, når jeg klikker på et ikon. Hvordan får jeg fat i selve lyd-filen? Det er en wav-fil, der er indsat, og altså ikke en fra PowerPoints egne lyd-filer (Clip Organizer).
Avatar billede jkrons Professor
25. marts 2007 - 11:12 #1
Gem din PowerPoint præsentation som en web-side. Så oprettes der dels et dokument, dels an mappe. waw-filen ligger i mappen og hedder typisk sound1.waw.
Avatar billede michelsen Nybegynder
25. marts 2007 - 22:05 #2
Jeg havde faktisk forsøgt denne metode forinden, men der ligger desværre ingen wav-fil, kun html, jpg, css, xml samt en oledata.mso !!!
Avatar billede falster Ekspert
26. marts 2007 - 14:12 #3
Du kan installere dette udmærkede gratis lydprogram - og så optage, mens du afspiller præsentationen:

http://audacity.sourceforge.net/
Avatar billede jkrons Professor
26. marts 2007 - 14:33 #4
Er du sikker på, at der er tale om en waw fil?
Avatar billede michelsen Nybegynder
26. marts 2007 - 18:27 #5
Ja, der var tale om en wav-fil. Nu har jeg taget kontakt til producenten, og fået tilsendt wav-filen. Men hvis der er nogen der ved, hvordan man kan udtrække wav-filen fra powerpoint-filen, er jeg dog stadig nysgerrig. Ellers kan spørgsmålet betragtes som lukket....
Avatar billede michelsen Nybegynder
23. marts 2008 - 17:59 #6
Lukker sag.