Avatar billede barn Nybegynder
25. marts 2007 - 03:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

LDAP til AD migrering

Jeg står i en situation hvor vi overgår fra et unix miljø til et windows miljø.

Pt er alle brugere i en ldap, mit spørgsmål er nu:
Er det muligt at lave en eksport fra ldap'en og indlæse denne ldif fil indeholdende de krypeterede passwords over i AD'et

Med andre ord er passwords krypterings metoden den samme på de to platforme ?

Jeg ved at man kan lave en password synkronisering,
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=5EE438BF-D6CD-4A4D-ABAE-3E95EA4467EC&displaylang=en

så jeg har et spinkelt håb
Avatar billede strych9 Praktikant
31. marts 2007 - 20:27 #1
> er passwords krypterings metoden den samme på de to platforme ?

- Næppe. Muligvis gemmes begge i MD5 krypteret form eller lignende, men hvad så hvis du formår at få det importeret i AD? Hvor skal den få krypteringsnøglen fra til at dekryptere passwordet?

Det er muligt i AD at opsætte en trust til en "Kerberos v5 realm". Benyttes der krb5 til auth i det nuværende miljø?
Avatar billede barn Nybegynder
01. april 2007 - 14:22 #3
Nej der benyttes alm gammeldags crypt, det er et temmeligt gammelt system, 10 år+

Det lader til at du har fundet lige præcis det rigtige dokument for mig.

(lettere irriterende, da jeg ellers synes jeg gjorde en ærlig indsats for at finde noget på microsofts site ...)