Avatar billede anderslund78 Praktikant
24. marts 2007 - 09:30 Der er 4 kommentarer

Spørgsmål vedr. Killdisk

Jeg er i gang med at anvende Killdisk til at slette en HD, men jeg har nogle problemer og er ikke sikker på det er den rette fremgangsmåde, jeg bruger. Jeg har kigge på Helgecs (http://helgec.dk/bootcd.html) vejledning, men kan ikke få det til at fungere.

Jeg er usikker på, hvor mange programmer der skal brændes på den cd, der skal bruges som boot cd. Jeg prøvede først at installere imagefil, udpakke den og så brænde den på cden. Dernæst forsøgte jeg at køre den på den pc, hvor HD skal slettes, men sådan som jeg har forstået den fil, så det eneste den gør, er at lave den til en bootcd. Så dernæst installerede jeg killdisk.exe filen hvilket jeg dernæst forsøgt at eksekvere, men cden kan ikke køre filen, når jeg skriver det i DOS.

Så mit spørgsmål er om der er noget jeg har overset - mangler jeg at brænde et program eller er der noget andet jeg overser?
Avatar billede nva Praktikant
24. marts 2007 - 17:23 #1
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm gå nederst på siden og følg vejledningen. Husk at brænde som et image. Du skal udpakke zip-filen så den bliver til iso og så brænde som image. Så skulle du kunne boote på cd'en uden problemer, hvis du har cd som 1. bootdevice.
Avatar billede nva Praktikant
24. marts 2007 - 17:25 #2
Hvis det at brænde iso-filen driller, så kan du bruge denne http://www.pcworld.dk/art/8449?page=1
Avatar billede nva Praktikant
26. marts 2007 - 07:52 #3
Respons?
Avatar billede anderslund78 Praktikant
26. marts 2007 - 08:30 #4
Fik det aldrig til at virke så jeg opgav :-(