Avatar billede anders_bou Nybegynder
21. marts 2007 - 20:20 Der er 6 kommentarer

Ingen kontakt til skærm/starter ikke op

Hej

Jeg havde problemer med min gamle computer, der ikke startede op (der kommer ikke det typiske opstarte-beep) og der er ikke kontakt til skærmen.

Jeg har nu købt nyt bundkort. Når jeg tænder computeren (efter at ha kæmpet med strøm til tænd-knapen ;-) sker der lige præcis det samme som med det gamle bundkort = ikke noget.. Ingen kontakt til skærmen og ingen opstarts-bip... Kan jeg ha gjort noget galt, ellers må det være cpu´en?
Avatar billede c-holst Novice
21. marts 2007 - 21:27 #1
start med at tjekke de nemme ting

sikre dig at der kommer strøm fra din psu

starter blæsere og Harddiske

grafikkort ud og igen. har du et andet så prøv det, eller lån et
ram på samme måde. har du flere blokke, prøv en af gangen(ramfejl kan give lignende fejl uden beepkoder)

for at sikre dig, at alle stikkene fra bundkort til kabinet er sat rigtigt, kan du tage dem ud, og kun køre med dem til powerswitvhen.
husk at der skal være styr på plus og minus
evt kan du bare kortslutte de 2 ben  et øjeblik, så starter den hvis fejlen er her.

reset din bios, evt ved at fjerne det runde batteri
Avatar billede anders_bou Nybegynder
21. marts 2007 - 21:59 #2
Hej igen

Jeg tog skridtet fuldt ud og prøvede at sætte min gamle cpu i. Fandme om ikke den starter op! Fejlen er dermed fundet.

Jeg tillader mig dog at stille to nye spørgsmål:

1. Hvordan kan sådan en "gå i stykker" mens en computer står standby?

2. Hvilken processor kan jeg købe til mit nye bundkort: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=135330 Kræver en ny processor en ny installation af Windows, eller kan jeg installere en ny version af Windows "på den gamle cpu"?

På forhånd tak
Avatar billede soerenxd Nybegynder
21. marts 2007 - 22:31 #3
Du skal vente med at installere windows til du har fået ny processor. Hvad bruger du pc en til og hvor mange penge vil du bruge
Avatar billede anders_bou Nybegynder
22. marts 2007 - 08:25 #4
Ok. Tak for svaret. Jeg går virkelig og overvejer, om det ka betale sig at smide 500 kr. efter en ny processor. Såvidt jeg kan se, kan jeg vælge mellem disse: http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=35&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal31280=178700&Direction11=2&Sorted11=&Equal7=&Direction969=2&Sorted969=&Direction162=2&Sorted162=&Submit.x=22&Submit.y=5
Avatar billede c-holst Novice
22. marts 2007 - 11:50 #5
brugtmarkedet for socket a processorer er stort, og du vil sikkert kunne spare en del, hvis du køber en på fx qxl. du kan få en duron fra omkring 100 kr hvis du er heldig, men op mod 400 for de noget bedre xp modeller og 2000+

alt efter hvad du skal bruge den til, at en billig brugt sikkert ok
Avatar billede c-holst Novice
23. maj 2007 - 22:13 #6
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.