Avatar billede eerikk Nybegynder
19. marts 2007 - 22:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Router - til switch - til helvede!

Jeg har en router af mærket "D-LINK Broadband VPN Router DI-804HV", og en af de forbindelser jeg har fra den vil jeg dele via en switch.

Nu har jeg så købt en switch og når jeg deler forbindelsen med den kan INGEN af de computere der kommer på via switchen få forbindelse til Internettet. De kører begge XP og siger begge: "begrænset eller ingen forbindelse til Internettet".

Tager jeg kilde-ledningen ud af switchen og i den ene computer er den straks på nettet. Jeg har prøvet at resette reparere og rekonfigurere alt det jeg kan finde på, men intet lader til at virke. Jeg kan end ikke få tildelt en IP-adresse. Jeg har bredbånds-Internet 10/10Mbit/s - kan det være at de har tildelt mig et begrænset antal ip-adresser?

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med dette problem!
Avatar billede eerikk Nybegynder
19. marts 2007 - 22:07 #1
skal huske at sige at switchen er en lille 5-ports fra Zyxel...
Avatar billede noob2003 Nybegynder
19. marts 2007 - 22:15 #2
har du sat den op til at køre dhcp intern på d-link ?? ??
Avatar billede leif Seniormester
19. marts 2007 - 22:29 #3
Skal vi bruge dette spm. eller skal vi forsætte i det andet ?
Avatar billede leif Seniormester
19. marts 2007 - 22:43 #4
Vi er enige om du har sat det op som på billedet:
http://ljnet.dk/exp/768981/Tegning1.jpg
Avatar billede eerikk Nybegynder
19. marts 2007 - 23:42 #5
Hej leif! - ja undskyld kommentaren i det lukkede spørgsmål - min fejl.

Shit - prof tegning, og JA det er LIGE sådan det er...
Avatar billede eerikk Nybegynder
19. marts 2007 - 23:44 #6
noob2003>> ehh.. Aner det ikke? Jeg har været inde på 192.168.0.1 og lave DHCP release og DHCP renew, men lige lidt hjælper det. Jeg bruger ikke nogen filtrering der forhindrer switchen i at virke, så jeg aftter virkelig minus.
Avatar billede eerikk Nybegynder
19. marts 2007 - 23:46 #7
BTW leif, så er der ud over switchen også tilsluttet 2 andre computere til routeren. Grunden til at jeg vil dele EN forbindelse med en switch er at en af forbindelserne på routeren er et kabel jeg har trukket ind i et værelse, som nu skal bruges til to i stedet for en computer og jeg vil ikke trække endnu et kabel samme vej.
Avatar billede leif Seniormester
19. marts 2007 - 23:54 #8
Er der lys i alle 3 lamper på switchen når du har kablerne i ?

Er der en port som er benævnt med Uplink skal denne typisk bruges til den ledning som har forbindelse til routeren
Avatar billede leif Seniormester
20. marts 2007 - 00:00 #9
Så ligner dit netværk: http://ljnet.dk/exp/768981/Tegning1-1.jpg (Men det er faktisk lidt lige meget :-) !)
Avatar billede KurtBV Praktikant
20. marts 2007 - 07:09 #10
Køb en router mere, og sæt den til derfor switchen, så er du på nettet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. marts 2007 - 08:45 #11
for at dette skal kunne virke kræves enten at din router kan køre NAT og er sat op til det eller at du har et antal dynamiske IP adresser til rådighed.

Du kunne prøve at tilslutte det hele og så se hvilke IP adresser de enkelte enheder får. De enheder du har købt er standard enheder der skal kunne spille sammen
Avatar billede leif Seniormester
20. marts 2007 - 09:43 #12
nmb5034 -> Hvorfor skal han have 2 routere ?
Avatar billede eerikk Nybegynder
20. marts 2007 - 11:01 #13
Arg! Jeg er ved at blive skør! Jeg har snakket med D-LINK i 40 minutter og prøvet alt muligt med at sætte forskellige kabler til det ene og det andet og gøre det samme forskellige steder, men INTET hjælper. Uanset hvad så kan de computere der kommer på den anden side af switchen ikke få tildelt IP-adresser og komme på nettet. Routeren kan godt se dem i sin opsætning, men de får ingen IP-adresser...

Leif: Ja alle lysene lyser og alle kombinationer af porte er forsøgt, selv om der ikke er en designeret Up-link port. Jeg er rådvild.
Avatar billede leif Seniormester
20. marts 2007 - 18:47 #14
Lyder i mine øjne extremt underligt.
Avatar billede KurtBV Praktikant
20. marts 2007 - 20:20 #15
Jeg ved ikke så meget om det, men jeg har prøvet det, og det kom til at virke. Det er ved Cybercity, de havde sat en modem med router op, det virkede oogså med en switch, og 2 pcér ( de skulle så sættes op med ip og undermaske ), men så var det at der skulle en trådløs på også, da satte jeg en router på derfor switchen.
Avatar billede eerikk Nybegynder
20. marts 2007 - 20:48 #16
Jeg opgave og trak endnu et kabel hele vejen ind fra routeren, men tak ellers ;)