Avatar billede uso Nybegynder
18. marts 2007 - 22:39 Der er 12 kommentarer

Oversættelse tysk til dansk og gerne engelsk

Hej...

Jeg skal have oversat et stykke tekst til dansk, og engelsk. Det på engelsk er ikke nødvendigt det kan jeg selv klare, men jeg skal have det på dansk først.
På forhånd tak - 200 point.

Die 13 jährige Christiane lebt in dieser trostlosen Hochhaussiedlung in zerrütteten Familienverhältnissen. Eines Abends nimmt ihre ältere Freundin Kessi sie zum ersten Mal in die Diskothek "Sound" mit. Dort nimmt Christiane ihren ersten Trip, da sie sich unsicher fülht und dazugehören will. Der Anblick des ersten bewusstlosen Fixers, der auf der dreckigen Toilette der Diskothek liegt, ist für sie ein Schock. Bald muss sie feststellen, dass fast alle ihre neuen Freunde Heroin spritzen. Ihre Mutter will die Veränderungen, die mit Christiane vorgehen, gar nicht so genau wahrnehmen. So verbringt sie immer mehr Zeit mit ihrer neuen Clique. Jetzt ist sie jedes Wocheende im "Sound". Sie verliebt sich in Detlef. Nach einem Konzert schnieft Christiane zum ersten Mal Heroin. Von da an ist der Weg zur ersten Spritze nicht mehr weit. Sie erkennt die Gefahr nicht und glaubt, sich unter Kontrolle zu haben. Es kommt so weit, dass nicht nur Detlef, sondern auch sie selbst auf dem Strich anschaffen gehen muss. Mehrere ihrer Freunde sterben durch die Droge. Das Leben wird für Christiane und Detlef zum Alptraum. Ihre Körper verfallen immer mehr. Als Christiane sieht, wie Detlef mit einem Freier schläft, rastet sie aus. Aber das ist noch lange nicht das Ende
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2007 - 22:50 #1
Det lugter meget af lektier ;) (mener da vi så samme film i 7/8 klasse og skulle skrive om den)
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2007 - 22:53 #2
filmen bygger for øvrigt på en sand historie.
Avatar billede jokkejensen Novice
18. marts 2007 - 23:11 #4
Bablefish :

The 13 year old Christiane lives in this hopeless multistoried building settlement in wrecked family conditions. One evening carries its older friend Kessi it forward for the first time into the discotheque "sound". There Christiane takes its first Trip, since she wants to belong to herself uncertainly fuelht and. The sight of the first unconscious fixers, who lies on the dirty toilet of the discotheque, is for it a shock. Soon it must state that nearly everything squirts its new friends heroin. Their nut/mother wants to not at all so exactly notice the changes, which proceed with Christiane. Thus she spends ever more time with her new clique. Now it is each week end in the "sound". It falls in love with Detlef. After a concert Christiane schnieft for the first time heroin. From then on the way to the first syringe is no longer far. It recognizes the danger not and believes to have itself under control. It comes so far that not only Detlef, but also it must go purchasing on the line. Several of their friends die by the drug. The life becomes for Christiane and Detlef the nightmare. Their bodies purge ever more. As Christiane, how Detlef with a suitor sleeps, releases she sees. But that is still for a long time not the end

(http://babelfish.altavista.com/)
Avatar billede uso Nybegynder
19. marts 2007 - 07:22 #5
tak jokke, men jeg skal også bruge den på dansk
Avatar billede screem_brille Novice
19. marts 2007 - 07:40 #6
hvorfor ikke bare lave dine lektier selv ? :O
Avatar billede huset Praktikant
19. marts 2007 - 09:33 #7
SB - hvorfor ikke bare hoppe over disse tråde.
Avatar billede screem_brille Novice
19. marts 2007 - 09:38 #8
fordi spørger lærer ikke noget af at andre laver hans lektier, og der er ingen grund til at gøre folk en bjørnetjeneste (og nej det er ikke ment som mange unge nu tror en stor tjeneste, en bjørnetjeneste er i den grad en negativ ting)
Avatar billede huset Praktikant
19. marts 2007 - 09:46 #9
Vi kan jo være fløjtende ligeglade!

Du kan da bare lade være med at kommentere i tråden.
Avatar billede screem_brille Novice
19. marts 2007 - 09:49 #10
huset hvorfor kommenterer du så selv ?
Avatar billede huset Praktikant
19. marts 2007 - 09:53 #11
Jeg kommentere dig og ikke opreter.
Vi kan da være ligeglade med hvordan han kommer gennem skolen.

Spring let og elefant henover dette. Det kommer hverken dig, mig eller andre ved.
Avatar billede uso Nybegynder
08. april 2007 - 01:07 #12
Jokke smid et svar, du får 100 fordi du gjorde den ene halvdel. Den tyske lavede jeg selv.