Avatar billede itmouse Nybegynder
18. marts 2007 - 19:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mikrofon kan ikke indspille

Det her problem driver mig til vandvid. Jeg har tjekket dirverse inlæg herinde, men kunne ikke finde et som hjalp.

Jeg kan ikke indspille noget fra min mikrofon..
Jeg har en dell, hvor et SigmaTel Audio kort er installeret. Jeg har et headset.
Når jeg pluger mit headset til, kommer der så fint en menu, hvorpå jeg så vælger "This decive is my rear microphone". Efter dette sker der intet..
Jeg har prøvet "Test af hardware" i "Lydegenskaber for lyd og lydenhder", prøvet windows lydoptager og sat hak ved alt hvad der hedder microphone, rear microphone og line-in.

Intet har virket. Nu prøver jeg og se om nogen har et svar, men jeg er lige ved at tro, at dette problem bliver et mysterie..

Hvis en skulle finde en løsning, vil jeg bede admin om at donere alle mine points til vedkommende + jeg gir' en omgang.
Avatar billede halifax Nybegynder
18. marts 2007 - 19:45 #1
Har du i Lydstyrke kontrolpanelet trykket Indstillinger -> Egenskaber og markereet ud for Indspilning og der tjekket at (rear)microphone er aktiv?

Er der en Mute-knap på dit headset til aktivering af microphone, som kan være deaktiveret?
Avatar billede iziqio Nybegynder
19. marts 2007 - 10:35 #2
Jeg vil foreslå at du starter med at kontrollere at ledningen sidder i det rigtige sted og at det "fysiske" ser ud til at være sat rigtigt til. Måske er det en mute knap på dit head-set eller lign.

Start med at bruges windows eget lille lyd-styring nede til højre. Det burde kunne give dig nok info om hvornår din Mic virker. Så kan du altid indstille det bagefter.

Er det USB?
Avatar billede itmouse Nybegynder
03. januar 2008 - 10:04 #3
lukker