Avatar billede djthomas Nybegynder
17. marts 2007 - 11:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udsend HTML mails

egentlig ved jeg ikke helt om dette skulle være oprettet i HTML eller her i PHP, men jeg prøver her...

Jeg har lavet mig en class kan udsende mails - både som html og som alm tekst.

Problemet er at jeg har fået en del tilbagemeldinger om at når folk modtager emailen som HTML, så vises HTMLkoden i outlook og ikke det design som er lavet med HTML'en. Men det mest pudsige er så at de folk normalt godt kan modtage HTMLmails fra andre - men ikke fra min class her. Jeg selv har ingen problemer overhovedet med at se mailen med "fortolket" HTML.

What dælen gør jeg forkert? ;-)

class Email{

    var $title = null;

    var $recipient = null;

    var $senderName = null;
    var $senderEmail = null;

    var $content = null;

    var $html = true;
    var $body = "<body>";
    var $doctype = "<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">";
    var $style = null;

    function set_title( $title ){
        $this->title = $title;
    }

    function set_style( $style ){
        $this->style = $style;
    }

    function set_recipient( $recipient ){
        $this->recipient = $recipient;
    }

    function set_senderName( $senderName ){
        $this->senderName = $senderName;
    }

    function set_senderEmail( $senderEmail ){
        $this->senderEmail = $senderEmail;
    }

    function set_content( $content ){

        $this->content = null;

        if( $this->html ) $this->content .= $this->doctype . "\n";

        if( $this->html ) $this->content .= "<html>\n";

        if( $this->html ) $this->content .= "<head>\n";

        if( $this->html ) $this->content .= "<title>".$this->title."</title>\n";

        if( $this->html ) $this->content .= "<style>\n". nl2br( $this->style ) . "</style>\n";

        if( $this->html ) $this->content .= "</head>\n";

        if( $this->html ) $this->content .= $this->body;

        $this->content .= $content;

        if( $this->html ) $this->content .= "</body></html>";

    }

    function send_mail(){

        //Sets headers for the email
        $headers .= "From: " . $this->senderName . "<" . $this->senderEmail . ">\r\n";
        $headers .= "Reply-To: " . $this->senderName . "<" . $this->senderEmail . ">\r\n";
        $headers .= "X-Mailer: PHP4\r\n"; //mailer
        $headers .= "X-Priority: 3\r\n"; //1 UrgentMessage, 3 Normal
        $headers .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
        $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";

        if( mail( $this->recipient, $this->title, $this->content, $headers ) ) return true;

    }

Avatar billede moreless Nybegynder
17. marts 2007 - 16:07 #1
tag evt et kig på en eksiterende mailer class, http://phpmailer.sourceforge.net/
Avatar billede djthomas Nybegynder
23. april 2007 - 15:51 #2
Det er mig stadig en gåde hvorfor det ikke virker, men nu lukker jeg her...