Avatar billede kasvad Nybegynder
16. marts 2007 - 11:23 Der er 8 kommentarer

Opstart og luk af Windows tager lang tid

Hej,

På mit arbejder har jeg en bærbar med XP og SP2, der er koblet på firmaets netværk.

Problemet er at maskinen er meget lang tid om at starte (logge på netværket) og logge ned. Det er sammenlignet med mine kollegaers pc'er.

Når jeg logger på Windows tager det ca. 60 sekunder at indlæse de "personlige indstillinger". For andre er det et par sekunder!

Dernæst kommer desktoppen frem, men maskinen arbejder stadig på div. gøremål.

Jeg har ryddet op i gamle/midlertidige filer, defragmenteret disken.
Jeg har disablet Google Desktop så den ikke belaster ved start.

Men... det går stadig irriterende langsomt. Og det samme er tilfældet når maskinen skal lukkes.

Hvad skal jeg gøre?
Hvad kan det være?

På forhånd tak for hjælpen.
/Kasvad
Avatar billede robotten Praktikant
16. marts 2007 - 15:07 #1
Har du nogen netværksdrev tilføjet? En evt. antivirus der går ind og ødelægger alt, når du kobler dig på firmanetværket?

Har stået i nøjagtig samme sitiuation. Mener at huske, at det var en forkert opsat antivirus. Det var sat til at undersøge alle filer, samt både ved læsning og skrivning. Og det var på på server og klient, så den dræbte sig selv ved at skanne alt to gange ca.
Avatar billede robotten Praktikant
16. marts 2007 - 15:08 #2
Du har lidt gamle spm., kigger du lige på dem?
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
16. marts 2007 - 16:26 #3
jeg har sommetider haft problemer med at xp "søger" efter netværk eller internet forbindelser der ikke findes eller ikke er tilsluttet. Det samme gælder med printere (som ikke er tændt og derfor måske ikke kan findes) Jeg er ikke en ørn til windows XP men måske du skulle tjekke om der er printere eller netværks forbindeler du ikke bruger og dernæst rydde op i dem så xp ikke bruger minutter på at søge efter dem.
Avatar billede falexp Nybegynder
16. marts 2007 - 18:32 #4
Har du i firmaet en rooming profile som bliver hentet ned til din pc hvergang du starter, det kan i mange tilfældr koste en hel del tid i opstart og lukning af maskinen.
Tal med din net-admin. om det måske er årsagen...
Avatar billede kasvad Nybegynder
20. marts 2007 - 09:04 #6
Tak for svarene.
Jeg undersøger og vender tilbage (skal også arbejde lidt... ;-)

/K
Avatar billede robotten Praktikant
26. marts 2007 - 14:10 #7
Fået arbejdet lidt?

Husk dine åbne spm :)
Avatar billede robotten Praktikant
29. marts 2007 - 08:54 #8
Du får den lige engang til:
http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar