Avatar billede anders_bou Nybegynder
14. marts 2007 - 21:46 Der er 6 kommentarer

Harddisk starter tilsyneladende ikke op/opstartsproblemer

Hej alle

Efter min computer stod uberørt i 15 min slukkede skærmen helt efter planen, men da jeg kom tilbage på pinden og skubbede til musen, tændte skærmen ikke, som den normalt gør. Jeg forsøgte at genstarte computeren, men den stopper, inden den når at komme rigtigt i gang. Den stopper inden det klassiske "pc-speaker-beeeep" (talt ram eller noget..)efter den har og så står den bare og kører uden der er forbindelse til skærmen..

Jeg har fejlsøgt efter bedste evne, og har således haft harddisken i en anden computer, hvor den starter op den problemer. Grafikkortet er også afprøvet i en anden computer uden problemer.

Hvad kan det være? Ram? Bundkort?

Beklager, hvis min beskrivelse er mangelfuld/amatøragtig, men jeg er ikke den store computerhaj :-)

På forhånd tak for hjælpen.

Anders
Avatar billede anders_bou Nybegynder
14. marts 2007 - 21:54 #1
Btw: Den grønne lampe på bundkortet lyser, hvilket jeg går ud fra, er et godt tegen?
Avatar billede boogie26 Nybegynder
15. marts 2007 - 20:39 #2
den har nok mistet forbindelse til skærmen sidder stikket rigtigt inde og grafikkortet?
Kan være skærmen er gået kold eller forbindelsen til grafikkortet
Avatar billede anders_bou Nybegynder
15. marts 2007 - 21:28 #3
Det er ikke skærmen, for der er ingen problemer med min gamle computer. Grafikkortet er der heller ikke noget med. Det ku tænkes, at det var agp-porten på bundkortet, men skulle en computer ikke kunne starte op uden grafikkort - det har jeg nemlig også prøvet, og der sker ikke en skid. Dvs alle blæsere mv. kører, men den starter ikke op. Piscomputer!
Avatar billede boogie26 Nybegynder
15. marts 2007 - 22:06 #4
hvis din grafikkort,skærm og hdd kører på anden pc men vil ikk på den nye så kan det være agp porten der er galt med eller din bundkort.. men hvis rammen er i stykker så vil den hellere ikk. Men nogle bios versioner kommer med bip lyde når der er noget galt med en komponent på bundkortet. og forskelige bios versioner har sin egen fejl lyde.
fx jeg har ami bios i min så hvis det er noget med grafikkortet så få jeg en lang bip lyd og 2 kort bip lyde. er der ingen ram eller grafik en lang bip lyd osv...
Avatar billede anders_bou Nybegynder
18. marts 2007 - 00:38 #5
Hej igen

Jeg har forsøgt med noget andet ram - også uden held. Det må vel således være bundkortet..

Nu ska jeg så finde ud af, om jeg vil købe et nyt bundkort eller en helt ny computer..
Avatar billede anders_bou Nybegynder
21. marts 2007 - 20:18 #6
Hej igen-igen

Jeg har nu købt nyt bundkort. Når jeg tænder computeren (efter at ha kæmpet med strøm til tænd-knapen ;-) sker der lige præcis det samme som med det gamle bundkort = ikke noget.. Ingen kontakt til skærmen og ingen opstarts-bip... Kan jeg ha gjort noget galt, ellers må det være cpu´en?