Avatar billede funkystuff Nybegynder
13. marts 2007 - 09:59 Der er 2 kommentarer

Brugeradgang eller hvad?

Jeg har et elementært spm. til adgange.
I min (nybegynder) database kan jeg pludselig ikke slette eller kopiere tabeller eller forespørgsler. Jeg kan godt oprette og ændre?

Hvordan får jeg "fuld" adgang igen?
Avatar billede jesperthomsen Nybegynder
13. marts 2007 - 11:40 #1
Jeg vil gætte på at det er pga forskelle i version. Din database er nok lavet i en ældre udgave af Access. Så kan du godt åbne den og ændre i data, men ikke i design.

Prøv at gå ind i [Funktioner | Databasefunktioner | Konverter Database] og se hvad der står der. Hvis den nederste option ikke er grå, kan du prøve at lave en konvertering. Naturligvis skal du lave en backup først.
Avatar billede balderk Nybegynder
14. marts 2007 - 10:27 #2
Alternativt:

Har du leget med brugerniveauer?