Avatar billede fcs Novice
12. marts 2007 - 19:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ipod - lydbøger

Hej folkens.

Jeg har købt en Ipod video og har et spørgsmål. Jeg har en del lydbøger på cd, som jeg har købt tidligere for at kunne "læse" mens jeg kører bil eller har anden rejsetid. Min bærbare cd afspiller er nu kaput og derfor anskaffede jeg mig en Ipod.

Hvis jeg blot konverterer mine cd'ere til mp3filer, ligger de jo sammen med min musik og så dukker der pludselig et kapitel fra en bog op mens man hører musik. Det gider jeg ikke, så mit spørgsmål er: Hvordan får jeg lagt mine cd'ere ind som lydbøger og ikke som musik i min Ipod?

Hygge

FCS
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
12. marts 2007 - 20:17 #1
Nu har jeg ik selv en ipod men en af mine venner har og der syntes jeg at have hørt noget med at man kan lave afspilningslister. Det var bare lige en lille ide jeg kom på :)
Avatar billede fcs Novice
12. marts 2007 - 21:03 #2
Hej Dax.

Jeg ved godt at man kan lave afspilningslister, men så skal jeg jo hele tiden ændre dem efterhånden som jeg tilføjer ny musik og nye bøger. Der er et punkt i Ipod'en som hedder lydbøger, så man må vel kunne tilføje filer som kun vises derinde og det er det jeg er ude efter...
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
12. marts 2007 - 21:24 #3
Nå ja det er jo rigtig nok, Men hvis der er et punkt i den som hedder lydbøger så kunne jeg næsten forstille mig at der så os var evt en mappe i ipoden hvor man skulle smide lydbøgerne ind så de lå for sig selv på en eller anden måde..

Men har som sagt ikke selv en så det blir desværre ikke til meget mere hjælp her fra :)
Men held og lykke med det.. :)
Avatar billede jokkejensen Novice
12. marts 2007 - 21:49 #4
Hey..

Fra mp3, laver du dem.. ex gennem itunes til AAC.. når du har converted hedder de *.m4a -> omdøb dem så til *.m4b ..

Men der findes mange udførlige guides til det på nettet

ja - held og lykke med det :)

http://www.google.dk/search?hl=da&q=create+audiobooks+ipod&meta=
Avatar billede fcs Novice
12. marts 2007 - 22:54 #5
Cool, det vil jeg prøve ;o)

Takker
Avatar billede jokkejensen Novice
13. marts 2007 - 19:20 #6
Selv tak !