Avatar billede muggemus Nybegynder
28. maj 2001 - 23:26 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fax over internet

Jeg ville bare høre om der ikke findes nogen gratis Fax Programmer på internettet??? Har nemlig meget brug for at faxe noget i nat.......
HJÆLP
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. maj 2001 - 23:28 #1
Det kan så vidt jeg ved ikke lade sig gøre...
Avatar billede sukos Juniormester
28. maj 2001 - 23:31 #2
www.tucows.com søg på \"fax\", husk at vælge styrsystem.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2001 - 23:36 #3
Hvis du bruger win2k er fax indbygget ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2001 - 23:37 #4
Har du et modem der kan sende fax?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. maj 2001 - 23:38 #5
Ja, men han da stadig ikke sende dem over internettet!!
Eller er det mig der har misforstået det?
Avatar billede muggemus Nybegynder
28. maj 2001 - 23:39 #6
Retaxes.......Har et ISDN modem Lasat Speed 2
Kan jeg bruge det?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. maj 2001 - 23:40 #7
Ok, jeg trækker mig! Har misforstået spørgsmålet :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 09:33 #8
Nu er det nok forsent, serveren var brudt ned, så jaeg kunne ikke svare på dit spørgsmål vedr. Lasat modem.
Generelt må man sige at ISDN modem ikke kan klare at sende fax, men, men, der skulle alligevel være nogle der kan, men om din er med, er svært at sige.
Det er synd at du ikke har Windows 2000, så havde du været ude over det problem, stadig forudsat at dit modem kan klare fax funktionen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 09:44 #9
Nu har jeg været inde og undersøge om dit modem kan klare fax og det kan det ikke :o(

Endnu kan jeg ikke sende fax via ADSL over Internet, men jeg kan modtage fax fordi min udbyder har denne facilitet (cybercity), men det må komme på et eller andet tidspunkt.
Avatar billede microtec Nybegynder
29. maj 2001 - 09:46 #10
Det kan gøres ved at oprette en konto på www.efax.com
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 09:55 #11
microtec>

eFax Plus is $9.95 per month billed
Det er ikke billigt, og så meget bruger jeg ikke fax.
Avatar billede microtec Nybegynder
29. maj 2001 - 10:05 #12
retaxes >> Så er du nød til at købe dig et fax-modem (det er også den bedste løsning).

Hvordan havde du forestillet dig at nogen skulle kunne sende fax via det offentlige telefon-net for dig gratis?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 10:15 #13
Cybercity kommer med en løsning på et eller andet tidspunkt.
Foreløbig kan jeg modtage fax via fax/email og det koster mig ikke noget ;o)
Jeg har brugt et faxmodem i flere år, men min ADSL forbindelse brugte alt kobber til adressen, så modemet er pensioneret!
Som sagt bruger jeg ikke faxsending mere;
Avatar billede microtec Nybegynder
29. maj 2001 - 10:18 #14
retaxes >> Det har de lovet de sidste 2 år (jeg har selv gået og ventet).
Hvis du læser rigtigt efter, er det KUN til deres erhvevskunder. Jeg har været i kontakt med CyberCity flere gange for at høre om det. Jeg har fået oplyst at man kommer til at betale pr. afsendt fax.

Mon det nogensiden kommer?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 10:41 #15
microtec> Hvis der på et eller tidspunkt kommer en faxsend tjeneste, er det ok at betale pr. gang, men jeg vil ikke betale $9.95 pr. måned blot for at ha\' muligheden for at sende en fax hvert halve år.
Om det nogensinde kommer, det ved jeg ikke.

i gamle dage var der meget strenge regler for fax, de skulle kunne bruges som dokumentation i f.eks. retssager. Jeg ved ikke om de regler stadig er i kraft.
De få fax jeg har modtaget via email er vel dokumenteret med dato, afs. og klokkeslet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 10:42 #16
Jeg tror at muggemus har opgivet ævret, det var jo i nat at faxen skulle bruges!