Avatar billede bjorn42 Nybegynder
10. marts 2007 - 18:01 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problem med harddisk i anden computer.

Hej.
Igår gik min computer totalt i sort efter en genstart. Skærmen blev sort og der kommer ikke engang noget tegn på BIOS setup eller mulighed for at boot'e.
Jeg vil mene at noget er brændt af. Jeg handler hurtigt og købte hertil formiddag en ny computer.

Jeg har åbnet den gamle computer som er under halvandet år gammel. Jeg tog SATA harddisken ud, for jeg har nogle vigtige ting derpå.
Jeg satte den i den nye computer og håbede, at det ville starte, men nej ikke helt.
Den kommer kun til det billede med Windows blev afsluttet forkert. Man kan vælge fejlsikret tilstand eller en af de andre mulighed, men det gør kun at maskinen starter forfra. Harddisken kommer altså ikke videre derfra. Jeg prøve at installere Windows XP igen på den gamle harddisk, men det kunne den heller ikke finde ud af.

Er der andre muligheder for at få mine filer i sikkerhed??
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2007 - 18:29 #1
Hvis du prøver at starte Windows fra din gamle disk i den nye computer så kræver det at du kører en repair og det kræver også at du installerer driverne til din SATA, hvorfor vælger du ikke bare at køre den gamle disk som sekundær
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
10. marts 2007 - 18:32 #2
Repair prøvede jeg, og det kom der kun "fejl" ud af.
Jeg kan umiddelbart ikke finde ud af, hvordan jeg sætter begge harddiske i, det ser der ikke ud til at være kabler nok til? Eller tager jeg fejl?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2007 - 18:33 #3
er den nye også en sata
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
10. marts 2007 - 18:35 #4
Ja det er det.
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
10. marts 2007 - 18:41 #5
Hvis ikke jeg kan sætte den gamle harddisk i, hvem kan I så fald så hjælpe mig (En butik)?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2007 - 18:49 #6
Jeg mener nu at der plejer at være tilslutningsmuligheder for 2 SATA diske hvad er det for et bundkort
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
10. marts 2007 - 19:01 #8
Det er AMD Athlon.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2007 - 19:16 #9
Jeg kan ikke se om der er mulighed for 2 harddiske, men hvis du ikke kan se det så er det jo nok korrekt, hvad skriver du fra nu?
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
10. marts 2007 - 19:19 #10
Ja det må det være. Jeg skriver fra min nye computer med dens harddisk. Jeg vil næsten give alt for at få mine filer igen, det er meget vigtigt, så hvis der er en løsning, så vil jeg blive glad.
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
10. marts 2007 - 19:20 #11
Kan den evt. boot'es op på en eller anden måde uden om windows måske?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2007 - 19:26 #12
Ja men det er da intet problem, men du skal jo ha et sted at putte dem hen, er du helt sikker på at du ikke kan tilslutte 2 SATA diske samtidig, hvor bor du henne i verden
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
10. marts 2007 - 19:29 #13
Jeg bor på Østerbro i Kbh. Jeg ser en masse frie stik, men de passer jo ikke i harddisken, der skal 2 forskellige i harddiskene, et lille og et lidt større. Og dem er der kun et af. Kan det lade sig gøre at få omskifterkable til kan sluttes til USB?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2007 - 19:32 #14
OK! det kan jeg godt forstå, men er der ingen sokkel på bunkortet hvor du ka connecte det smalle kabel så kan du jo blot tage kablet fra den gamle computer - har du ingen anden computer i huset
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
10. marts 2007 - 19:36 #15
Jo jeg er nok bare ikke ret god til aådan noget, men jeg har jo den gamle computer, som jeg kan tage det fra, hvis jeg da kan finde de sokler. Jeg kan jo prøve. Tak for tippet foreløbigt. Jeg skriver lige tilbage, om der kommer noget ud af det.
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
10. marts 2007 - 20:08 #16
Helge C skal have poinr nu. Hvordan er det lige, man lukker det her? Det lykkes at bytte rundt på nogle kabler, så nu har jeg 2 harddiske i maskinen. Super. Mange gange tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2007 - 21:35 #17
Her kommer et svar. God week-end