Avatar billede larsajensen Nybegynder
07. marts 2007 - 11:31 Der er 6 kommentarer

Remote Linux - SSH

Jeg har brug for at kunne fjernbetjene en linux-server (helst via windows) over internettet.

Jeg har tidligere brugt SSH via en terminal-prompt.

Mit spørgsmål er: Hvorledes kan jeg (fjern)betjene Linux-serveren via det grafiske-user-interface ?

Hvis det er nemmere via linux-klient, så lad mig vide dette (men jeg vil helst via en windows-klient).

//L
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2007 - 11:59 #1
Har du kigget på Winscp http://winscp.net/eng/index.php
Avatar billede larsajensen Nybegynder
07. marts 2007 - 12:11 #2
Helgec - hvad mener du ? WinScp er til at kopiere filer frem og tilbage via SSH-protokollen. Ikke til remote control via SSH.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. marts 2007 - 12:25 #3
Hvis du kan nøjes med prompt, så SSH og Putty
Ellers kunne du kikke på VNC
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2007 - 13:00 #4
alternativt kan du jo installere en X-server på din windows-maskine... tror faktisk Cygwin indeholder X-server... så kan du SSH'e til serveren med X-forwarding og få grafisk brugerflade :)
Avatar billede larsajensen Nybegynder
07. marts 2007 - 13:10 #5
Er VNC ikke 'usikker' ? Jeg har brugt det på windows-maskiner, men ...
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. marts 2007 - 22:36 #6
VNC i sig selv er ikke sikker, men den kan sikres med VPN. Kik i øvrigt på hamachi projektet som jeg ikke er helt sikker på også kan køres på linux

http://www.hamachi.cc/