Avatar billede npr Nybegynder
05. marts 2007 - 18:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nyt skærmkort - Hvad skal jeg kigge efter ?

Hej alle

Jeg har et ATI X700se skærmkort og vil gerne skifte det ud med et Nvidia kort.

Hvordan finder jeg ud af om et nyt kort passer PRÆCIST ind i slottet ?

Årsag:
Havde lige købt et Geforce 6200 TC og forsøgte at få det til at spille, men no can do!

ATI kortet "skulle" være et PCI express og på pakken til Nvidia kortet står der at det understøtter både AGP og PCI express ??

Så for at undgå flere ulykker vil jeg gerne finde ud af hvilket kort der passer til det slot som ATI x700 passer til ???

Nogen grafik hajer til stede ??
Avatar billede c-holst Novice
05. marts 2007 - 22:29 #1
x700 burde jo slå et gf6200 med en pæn margin, så hvad enten kortet er til agp eller pcie så er der tale om en nedgradering.
6200tc tyder dog i retning af pci e. der findes ingen kort der understøtter begge dele.

hvilket bundkort har du?

har du et budget for et nyt kort. regn med måske 12 -1500 for at opnå en pæn margin
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. marts 2007 - 09:20 #2
Nok det bedste køb lige nu ydelse/pris mæssigt er radeon x1950 pro
Avatar billede npr Nybegynder
06. marts 2007 - 20:05 #4
ebusiness: Ok, det forklarer jo en del :)

Det er tilsyneladende en lidt ældre sag jeg har fået fat i :/

Men hvis jeg nu har et ATI X700se kort, og slottet på bundkortet passer perfekt.
Hvordan finder jeg så ud af _hvilket_ Geforce 6600 GT der passer til slottet ??

> Hvorfor vil du for øvrigt skifte grafikkort?

Fordi jeg kører Debian GNU/Linux og hellere vil have et Nvidia-kort da der er bedre understøttelse til det.
Især skulle Nvidia Geforce 6600 GT være suverænt til 3D composite rendering på linuxboxen :)
Avatar billede ebusiness Nybegynder
06. marts 2007 - 20:42 #5
Tag kortet ud og kig på det, hvis der sidder et enkelt hak ude i enden af rækken af konnektorer, så er det PCI ekspress, hvis der sidder et hak  omkring 1/3 vej fra enten den ene, den anden, eller begge ender, så er det et AGP kort.

6200 TC kort yder generelt ringe. 6600GT kort er ved at være forældede, og det kan være svært at få dem til en rimelig pris. Afløseren i prisklassen er 7600 GT, et billigere alternativ er 7300 GT (der findes en del forskellige udgaver af dette kort, og ydelsen varier meget).
Avatar billede npr Nybegynder
06. marts 2007 - 21:39 #6
ebusiness: OK takker for svaret :)