Avatar billede pokgai Nybegynder
04. marts 2007 - 00:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdater med GridView på tabel med ntext

Når jeg laver en GridView og en SqlDataSource som henter data fra en tabel med ntext felter så kan mit GridView ikke redigere data.
Dvs. når jeg i GridView har "Enable edit".

Fejlen jeg får når jeg trykker på "Opdate" er således:
The text, ntext, and image data types cannot be compared or sorted, except when using IS NULL or LIKE operator.

Hvad er det jeg mangler ?
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2007 - 09:39 #1
skift fra ntext til nvarchar
eller lav din SQL om.. du har lavet et sted "WHERE xx = xx" og det går ikke.
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2007 - 09:41 #2
Du kan godt ændre teksten var af ntext, men så find den linjer der skal rettes på via. rækkens ID.. så WHERE skal stadig laves om til ikke at finde rækken ud fra ntext's indhold.
Avatar billede pokgai Nybegynder
04. marts 2007 - 11:12 #3
Jeps det virker, du er genial, takker :-)
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2007 - 11:18 #4
så lægger jeg et svar:)

selv tak:)
Avatar billede pokgai Nybegynder
04. marts 2007 - 11:34 #5
Tak