Avatar billede lovschal Nybegynder
02. marts 2007 - 09:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Scanne via Printserver

Hej

Kan man på nogen som helst måde få en multifukntionsprinter med USB tilslutning til at virke begge veje, altså den skal også kunne scanne og det skal helst til vilkårlige computere så det er ikke en fast computer?

Håber der er en løsning på problemet!!

På forhånd tak.

Lovschal
Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
02. marts 2007 - 09:17 #1
Nej det er der desværre ikke. Du er nød til at investere i en MFC printer med indbygget print srv.
Muligvis kan du få en print server der understøtter 2 vejs kommunikation, men så vil jeg mene det er langt billigere at investere i en ny printer.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
02. marts 2007 - 09:18 #2
Med HP kan det for det meste lade sig gøre ved at købe en HP printserver, men de er så også rimelig dyre. Jeg er ikke sikker mht. andre mærker.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2007 - 09:49 #3
Svaret er bestemt ikke entydigt, fordi markedet er spækket af maskiner der har forskellige standarder.

Som regel kan det ikke lade sig gøre - men i mange andre tilfælde er det faktisk muligt.

Du har selvfølgelig størst chance hvis man fra starten køber en MFC med indbygget netkort.

Og herefter gælder det, at man bør bruge en prinserver fra producenten af printeren - så har man som regel også rigtig stor chance for at få det til at køre...

Men netop scanning kræver 2-vejs kommunikation, og du får ikke nogen til at garantere at det virker, uden at have testet det først.

Hvilken printer har du - så kan det være der er noget i specifikationerne der siger tydeligt ja eller nej...
Avatar billede lovschal Nybegynder
02. marts 2007 - 10:36 #4
nå okey så er det mere eller mindre udelukket.

Hvad så hvis man gerne vil ha' en scanner på et netværk hvordan kan det så lade sig gøre?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
02. marts 2007 - 11:12 #5
Køb en printer/scanner multimaskine som har indbygget netkort!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2007 - 11:54 #6
Ja det er faktisk den nemmeste/billigste løsning.

Skal du have en ren scanner på netværket, kommer du lynhurtigt op i priser på 6000 og derover.

Så en HP OfficeJet etellerandet med indbygget netkort, vil helt afgjort være det billigste og nemmeste.
Avatar billede thov Forsker
02. marts 2007 - 13:18 #7
Den findes altså, sådan en trådløs to-vejs printserver http://www.airlive.com/WPF-101U.htm
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2007 - 13:38 #8
For sure - men det kræver også at det sprog, selve priteren snakker, kan kommunikeres over netværk.

Mange af disse printeres "GDI" sprog, har kommandoer der konflikter på et netværk.

Så at det eksisterer betvivler jeg ikke - det må det jo nødvendigvis gøre for at kunne virke på andre eksisterende modeller - men det er altså ikke en garanti på den enkelte model.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
02. marts 2007 - 13:38 #9
Ja det ser da meget godt ud, men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken og love at det virker med alle MFC maskiner! :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2007 - 13:39 #10
...Iøvrigt kræver det jo også, at selve scannersoftwaren/scanneragenten kan finde ud af at læse på en IP adresse, i stedet for en fast USB eller parallelport.

Så som skrevet er det ikke så ligetil endda...
Avatar billede lovschal Nybegynder
02. marts 2007 - 17:12 #11
thov ---> kanon løsning det er lige det jeg skal bruge. og jeg har snakket med producenten og de siger at det godt kan lade sig gøre og hvis jeg fik problemer med det kunne jeg bare sende den retur.

Jeg vil godt lige ha et svar så jeg kan gi point.

Men tak for indsatsen alle sammen.

Og god weekend
Avatar billede thov Forsker
02. marts 2007 - 17:48 #12
Ok, her er et svar :-)
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
02. marts 2007 - 18:24 #13
Jeg springer over.