Avatar billede neslein Nybegynder
02. marts 2007 - 09:05 Der er 6 kommentarer

Send billede som e-mail

Mit fotoprogram ikke længere vil samarbejde, og gemme billederne jeg indlæser. Men jeg kan godt føre dem til mappen "Billeder".

Jeg vil så bare gerne kunne vedhæfte et foto i en mail derfra i stedet, ved at sige "Send billede denne fil med e-mail". Men den metode har aldrig virket her. Der sker ingenting efter OK.

Hv....?
Avatar billede perj Nybegynder
02. marts 2007 - 09:12 #1
Du skulle prøve at installere dette nemme og gratis program. Her er det nemt at sende mails fra.http://picasa.google.com/
Avatar billede thov Forsker
02. marts 2007 - 13:43 #2
Er det fordi du mangler 'Postmodtager' under 'Send til' når du højreklikker på et billede ?
For det fixes sådan:
Tast [Flag]+[R]  (Eller klik Start -> Kør)
Indsæt: regsvr32 sendmail.dll og klik på OK.

Virker det stadig ikke, så fortsæt i 'Kør' med:
"%ProgramFiles%\Outlook Express\MSIMN.EXE" /REG
og
regsvr32 "%ProgramFiles%\Outlook Express\msoe.dll"
Avatar billede neslein Nybegynder
02. marts 2007 - 14:07 #3
Hej thov og peri! Nej, det virker heller ikke.

Altså jeg markerer billedet, og vælger "gør alle mine billeder mindre", så forbereder den afsendelsen... Og der sker ikke rigtig noget.
Efter 8 timer (el. sekunder) trykker jeg så OK. Men der sker ikke noget. Intet e-mail vindue med modtager, meddelsesfelt, vedhæftet billede.

Har også sendt via Pisca. Men jeg tror slet ikke der blev sendt noget (igen).
Avatar billede thov Forsker
02. marts 2007 - 15:05 #4
Hmm.. Det er nok fordi de to sidste 'Kør' linier ikke er 'danske'. Her hedder ProgramFiles nemlig 'Programmer' :-(

Kør de to her igen (husk at " skal med):
"%Programmer%\Outlook Express\MSIMN.EXE" /REG
og
regsvr32 "%Programmer%\Outlook Express\msoe.dll"
Avatar billede neslein Nybegynder
02. marts 2007 - 17:26 #5
Ved den første linie meldes fejl: Windows kan ikke finde "%Programmer%\Outlook Express\MSIMN.EXE" /REG. Kontroller at du har skrevet navnet korrekt.

Jeg kører så den 2. linie. Men det gør ingen forskel.

- Der må være et flueben et sted, som skal markeres/fjernes!
Avatar billede thov Forsker
02. marts 2007 - 18:03 #6
Her funker det... Med:
"c:\Programmer\Outlook Express\MSIMN.EXE" /REG
og
regsvr32 "c:\Programmer\Outlook Express\msoe.dll"