Avatar billede joe13 Nybegynder
28. maj 2001 - 15:26 Der er 27 kommentarer

512mb ram extra (Max 256mb per Dimm)?????

Hej folk derhjemme der har lidt forstande på computere!

Jeg har tænkt mig at købe en 512 mb ram blok! men i min manual står der dette:
>[Memory
1. Three 168-pin DIMM sockets support SDRAM module
2. Supports up to 1.5GB MAX. (8, 16, 32, 64, 128, 256MB SDRAM)
3. Supports VCM module
4. Supports ECC]<

Hvad vil der ske hvis jeg sætter en 512 mb blok i???
vil den slet ikke kunne finde dem???
Vil den kun tro at det er en 256 mb blok???
Jeg ved godt at Wintendo Me ikke kan registrere mere end 256 men hvor meget kan Nt registrere????
det er en 133 Mhz blok kan den godt køre sammen med mine andre 100Mhz blokke??? Alle ram er Original ram også de nye!!!

Hvis i kan hjælpe mig ville det være en stor hjælp, på forhånd tak!!

Johan Rasmussen

P.s Mit bundkort er et Abit VL6 og en celeron 700@
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. maj 2001 - 15:29 #1
hvis dit bundkort finder din 512mb blok vil den sandsynligvis kun kunne se de 256 mb
133 mhz kan godt køre sammen med 100 mhz men 133 mhz blokken vil så køre 100 mhz. Laveste hastighed bestemmer farten.
Avatar billede efunder Nybegynder
28. maj 2001 - 15:32 #2
133 mhz kan sagtens kører sammen med 100

Dit bundkort skal opdateres....
Ellers vil det kun se 256mb eller i værstefald 64/32/16

Jeg mener at der er en update eller en genvej i win me så du GODT kan kører med 512
Avatar billede sasdk Nybegynder
28. maj 2001 - 15:34 #3
find en bios opdatering... dit bundkort må være forholdsvist nyt når det understøtter 1,5 gb ram, så det burde kunne opdateres til en 512 mb blok også!

Jeg tror kun det er win2k / nt der understøtter over 256 mb ram
Avatar billede efunder Nybegynder
28. maj 2001 - 15:37 #4
der findes en update til 512ram...over det skal man ind og rodde i win!!!!!!!!!!
Avatar billede jacobchr Nybegynder
28. maj 2001 - 15:43 #5
Windows 9X/Me understøtter ikke over 512 Mb RAM, det kan være du er heldig at den kører uden fejl, men du kan også være uheldig også .. \"sur røv\".

Hvis du skifter til NT 4 eller 5 (Win2000) kan du godt bakke et par blokke i.

/jacob
Avatar billede dar Nybegynder
28. maj 2001 - 16:13 #6
Man kunne jo godt mene at det er en anelse sært at bundkortet, der har 3 sokler, kan klare 1500 MB, men højest 256 MB per blok...
Avatar billede nobob Nybegynder
28. maj 2001 - 18:10 #7
det skulle vel aldrig være et soltek, ved du hvilke chipset der er på!!!
Avatar billede tjmo Nybegynder
28. maj 2001 - 18:31 #8
sig hvad bundkortet hedder.
efter hvad jeg kan se kan de ikke passe den vil kun finde 256ram og hvis det er pqi ram skal du have et via chipset eller dur de ikke
Avatar billede sasdk Nybegynder
28. maj 2001 - 18:41 #9
hmm, tjmo + nobob, prøv at checke hans PS ?? :)
Avatar billede efunder Nybegynder
28. maj 2001 - 18:41 #10
windows me KAN justeres så det kan kører med over 512!!!

Yeps men har vi ikke svaret på dine spørgs?

/Erik
Avatar billede lars888 Nybegynder
28. maj 2001 - 18:44 #11
Hvordan justerer man windows me???
Avatar billede efunder Nybegynder
28. maj 2001 - 20:07 #12
jeg kan ikke lige huske hvordan .- men jeg så for et stykke tid siden en artikkel- fra Microsft - som beskrev hvordan det skulle gøres....Kan også gøres med win98
Avatar billede sasdk Nybegynder
28. maj 2001 - 20:58 #13
kunne man få at vide hvor man kan finde artiklen ??
Avatar billede jacobchr Nybegynder
28. maj 2001 - 21:21 #14
Avatar billede efunder Nybegynder
28. maj 2001 - 21:38 #15
det var faktisk præcis den artikkel <:-)
Avatar billede jaqalou Nybegynder
29. maj 2001 - 11:19 #16
du kan sagtens sætte en 512 MB i. for dit bundkort har support helt der op til, og desuden er det noget fis at ME ikke kaan køre med mere end 256 MB. den kan sagtens køre med mere det er bare ikke sikkert at den vil udnytte dem alle sammen men kan dog sættes op til det. win2k er dog bedre og anbefaldes når der køres over 256MB
Avatar billede efunder Nybegynder
29. maj 2001 - 13:43 #17
jaqalou>>>>>>>>>>>>>>>-------

man kan ikke bruger over 512mb i win!!!! det er fakta...den vil slet ikke starte....sååå!!!!!!!!!!
Avatar billede jaqalou Nybegynder
30. maj 2001 - 10:43 #18
efunder>>>>>>>>

det er sgu da mærkeligt at INGEN jeg kender har haft problemmer med at udnytte over 512 MB ram.

det er bare et spørgsmål at sætte den op til det
Avatar billede jacobchr Nybegynder
30. maj 2001 - 11:59 #19
jaqalou >> Du kan godt sætte mere end 512 Mb RAM i maskinen og fikse i registeringsdatabasen. Men det der bliver fixet er at Windows ikke skal bruge mere end 512 Mb.

Se linket.

/jacob
Avatar billede efunder Nybegynder
30. maj 2001 - 15:10 #20
jaqalou  >>> >>>> ja nemlig at sætte den op!

Men som standard kan den IKKE!
Avatar billede jaqalou Nybegynder
30. maj 2001 - 22:49 #21
er det ikke også det jeg startede med at sige at man kan sætte den op til det.???
så kan jo også GODT køre med mere 512

UPS!!

Jaqalou
Avatar billede efunder Nybegynder
30. maj 2001 - 23:13 #22
jaq>>>>>>>>>>>>

du skrev da ellers:
Windows 9X/Me understøtter ikke over 512 Mb RAM, det kan være du er heldig at den kører uden fejl, men du kan også være uheldig også .. \"sur røv\".

-------------......muuhahahah såååå lille ven ...
Du skal altså ind og justerer serisøt i windåse før du kan!!!
Avatar billede jaqalou Nybegynder
30. maj 2001 - 23:14 #23
efunder>>> jeg syntes at du sagde at man slet ikke kunne starte  windows op når man havde mere end 512  :)

det er sq da ogsp mærkeligt at der er så mange der køber 512 til privat forbrug når man \"ikke\" kan køre med det :)

Jaqalou
Avatar billede efunder Nybegynder
30. maj 2001 - 23:21 #24
Det kan man fanme heller ikke.....hvis du propper to 512 klodser i!....sååå starter win altså ikke!!!!!!!!!!!...............!!!! det er simpel fakta!!!!.... Det er fordi udnyttelsen af hukommelsen bliver for intens også går lortet ned!!!!!
kig på:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP

Avatar billede efunder Nybegynder
30. maj 2001 - 23:22 #25
man kan godt kører med 512!!!!! men ikke mere...så skal win tweakes...og det er stadig ikke optimalt
Avatar billede joe13 Nybegynder
31. maj 2001 - 22:00 #26
Mit bundkort er et Abit VL6
Avatar billede dar Nybegynder
01. juni 2001 - 13:45 #27
jaqalou>> \"det er sq da ogsp mærkeligt at der er så mange der køber 512 til privat forbrug når man \"ikke\" kan køre med det :)
\"

Ellers kan det være \'man\' kører med windows 2000 ;-)