Avatar billede plausten Juniormester
01. marts 2007 - 18:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køler i Strømforsyningen

Hej.

Er der nogen der har en løsning til hvordan man får køleren i strømforsyningen til at lade være med at køre op og ned i hastighed?
Jeg har hørt at man kunne pille det ekstra 4pin stik af bundkortet, det har jeg prøvet, men det virker absolut ikke..

er der andet man kan prøve?

Peter
Avatar billede mrr1217 Nybegynder
01. marts 2007 - 21:14 #1
Egentlig er det jo en ret god idé at lade den gå op og ned i hastighed, da den jo skal bruge mere køling, når belastningen er større... Du kan selvfølgelig få den til at køre for fuld hammer hele tiden, men det bliver et helvede at høre på i længden!

Hvis du bare vil have den til at køre ved lav hastighed hele tiden, brænder du den af så snart du starter et krævende spil...
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. marts 2007 - 07:48 #2
4 pin strøm stikket? Det er xtra strøm til din cpu, så det skal du nok lade sidde i
Avatar billede plausten Juniormester
02. marts 2007 - 17:11 #3
Den kommer aldrig til at køre noget krævende spil, det er en kontor computer...
så tror ikke sådan lige at den bliver overbelastet, og der er monteret en 120mm køler i siden af kabinettet, så der burde komme luft nok igennem...
Avatar billede plausten Juniormester
02. marts 2007 - 19:56 #4
Jeg har tænkt på om ikke det er muligt at skille strømforsyningen ad og indsætte en manuel blæserstyring, og så bare sætte den til at køre middel hele tiden, for jeg kan simpelthen ikke holde ud at høre på at den går op og ned hele tiden.

Jeg ved godt at det går ud over garantien, men alternativet er at købe en anden...