Avatar billede ivan0205 Nybegynder
01. marts 2007 - 00:28 Der er 1 løsning

Problemer med XBOX som extender til Media Center (Vista)

Jeg har en XBOX360, som jeg gerne vil bruge som extender i mit Media Center (MC) setup. PC med Vista Home Premium står i ét rum og er tilsluttet router, XBOX står i et andet rum og er tilsluttet samme router (wired). Router tilsluttet internet. Jeg har ingen problemer med at gå på XBOX live, så forbindelsen ud af XBOX'en skulle være OK.

Første gang jeg startede MC på PC'en pdagede den, at der var en XBOX på netværket, og jeg blev spurgt, om jeg ville bruge den som extender. Jeg svarede ja, fulgte guiden og stødte ikke på nogen problemer undervejs.

I MC på PC (under Opgaver/Indstillinger/Extende) kan jeg se, at XBOX'en er "konfigureret" og "klar til brug". På XBOX'en kan jeg se, at jeg er connected til den PC, hvor MC er installeret. Og via "Media" kan jeg tilgå de billeder/videoer/musikfiler, som ligger i min "delte" mappe på PC - altså streame dem og se dem via XBOX'ens "software".

Men når jeg starter Media Center fra XBOX'en under "Media/Media Center", så får den ikke forbindelse! Den bliver længe stående på "contacting", men ender med at skrive, at "Connection Terminated. The Xbox 360 has unexpectedly disconnected from the Media Center based PC. This error can be caused by network congestion, a network disconnection, or because the PC has been turned off"... og PC'en er altså ikke slukket og der er ikke andet trafik på netværket.
Og hvis jeg efterfølgede går ind i MC på PC, så er XBOX'en stadig "konfigureret", men nu er den "ikke tilgængelig" længere. Fuldstædigt samme besked, som man får, hvis XBOX'en er slukket.

Jeg har prøvet at slå firewall (Norton Internet Security) helt fra på PC, men det hjælper ikke.

Jeg har også prøvet at "fjerne" XBOX'en som extender inde i MC på PC og så ellers følge disse steps: http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/mediacenter/xbox360.mspx - men resultatet er det samme.

Skal der evt. sættes noget port forwarding op på routeren?

Eller er der andre ideer til hvad jeg mangler at sætte op?

Jeg er ret træt af det her... det skulle være så let, og så er der alligevel ikke!
Avatar billede ivan0205 Nybegynder
11. april 2007 - 15:05 #1
I første omgang fik jeg ikke lige skrevet, at det var en Packard Bell computer, der var tale om - og det viste sig at være en vigtigt oplysning i jagten på at løse problemet.

Efter utroligt meget "google"-arbejde og utallige forsøg på at løse problemet, havde jeg egentlig givet op og var på vej til at prøve med XP/MCE i stedet for Vista. Ikke engang en "ren" Vista-installation lavet fra de backup-CD'ere, som Packard Bell anbefaler, kunne løse mysteriet. Ej heller opkald til Packard Bell support eller den forretning, hvor udstyret var købt.

Besøgte så nogle venner, som havde et MCE/XBOX360 setup, som virkede, og så gik vi ellers i gang med at udskifte XBOX, router og PC (en ting ad gangen), for at finde ud af, hvor fejlen lå... og sørme om ikke det viste sig at være PC'en den var gal med - hvad der var galt kunne vi dog ikke finde ud af.

Vi fik dog mistanke om, at det måske kunne være noget af den software, som Packard Bell installerer uden at spørge, der var årsagen (eller nogle settings, som Packard Bell sørger for) - for der var ligesom ikke nogen bedre forklaringer!

Og efter at have installeret Vista fra en org. Vista DVD (som desværre ikke fulgte med maskinen) og brugt maskinens licensnummer... så virkede det med det samme!

Bare ærgerligt det skulle tage 6 uger at komme så langt - bare fordi Packard Bell installerer ét eller andet/sætter én eller anden indstilling på en måde, så man ikke kan bruge XBOX'en som MCE extender!