Avatar billede guanomo Nybegynder
28. februar 2007 - 08:26 Der er 9 kommentarer

Ingen forbindelse til FTP mappe på server

Hej, jeg har et lille men vigtigt problem der skal løses.

Vi har en Konica minolta C450 stående og den skal/burde og har kunnet førhen kunne skanne dokumenter som den ligger på en mappe i ftp root på serveren (w2k). Men det kan den af mystiske årsager ikke nu.

Kan hellere ikke gå på den shared mappe mere via. en browser, kun ved at bruge server navnet og ikke ip'en.

Skal kunne have adgang til mappen ved brug af ip adressen, da C450 ikke kan tilslutte netværket hvis man angiver server navn.

Der er en forudinstalleret knap/program med server oplysninger osv. på den.

Mit spørgsmål er, hvorfor kan mappen ikke se ses med ip adressen? og hvordan løses dette ?

Lyder lidt som noget på serveren der ikke fungere rigtigt.

Eneste der er sket af nyt på netværket er at alle switche er skiftet til nye der kan klare multicast. Har tjekket dem og der er ingen indstillinger for FTP. Nærmere info om dem kan jeg altid vende tilbage med hvis det er nødvendigt.
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2007 - 09:44 #1
du kan godt tilgå serveren med //server ? men ikke med //ipadresse ? i så fald er det fordi du ikke bruger den rigtige IP, i kør skriver du cmd og tryk enter, i vinduet der kommer frem skrier du ping servernavn så kan du se hvilken IP der resolves til det navn.
Avatar billede guanomo Nybegynder
28. februar 2007 - 11:22 #2
Jo jeg bruger den rigtige IP adresse.
Avatar billede anlsoft Nybegynder
28. februar 2007 - 12:29 #3
er der en router mellem dig og serveren?
hvis du har, kan det være routeren der blokkere for det, jeg har selv samme problem, jeg har i routeren lavet sådan at alle porte er åben i den med interne IP, for jeg kan ikke huske hvilken port, samtalerne mellem tingene kører..
Avatar billede guanomo Nybegynder
28. februar 2007 - 13:14 #4
Nope, har ikke en router stående imellem, kun de nye switche.
Avatar billede anlsoft Nybegynder
28. februar 2007 - 17:34 #5
køre du med WINS på serveren...
Nogle switche har også noget hvor de skal programmeres via Iexplore.
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2007 - 18:25 #6
bemærk spørger kan godt tilgå ftp serveren via DNS navn
Avatar billede guanomo Nybegynder
28. februar 2007 - 19:34 #7
Swithene er programmeret og det er ikke meget der at pille ved, har snakket med teknikeren der var ende med dem fra firmaet af og det er usandsynligt at det har noget med dem at gøre, har tjekket dem selv også.

Og ja kører med WINS, selvom der nok ikke er grund til det mere.
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2007 - 19:51 #8
wins er kun fornuftigt hvis man bruger 95, og selv den kan køre uden.
Avatar billede guanomo Nybegynder
01. marts 2007 - 08:09 #9
Jeps screem, jeg har bare ikke fået slået det fra siden vi brugte det.