Avatar billede danishmale Nybegynder
27. februar 2007 - 14:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

RegExp og preg_match

Har denne pattern, men får denne fejl i en preg_match : Warning: preg_match() function.preg-match: Unknown modifier 'C' in Z:\www...\...\...\sourcecode.php on line 126

Pattern ser således ud:

|^Mozilla/\d\.\d\s\(compatible;\sAdvanced\sEmail\sExtractor\sv\d\.\d+\)$|CherryPicker|Crescent|^DA\s\d\.\d+$|^Mozilla/\d\.\d\s\(compatible;\sMSIE\s\d\.\d;\sWindows\sNT;\sDigExt;\sDTS\sAgent$|EasyDL/\d\.\d+|e-collector|EmailCollector|^EmailSiphon$|EmailWolf|ExtractorPro|Go!Zilla|GetRight/\d.\d|^ia_archiver$|Indy\sLibrary|larbin|MSIECrawler|Microsoft\sURL\sControl|NEWT\sActiveX|NICErsPRO|RealDownload/\d\.\d\.\d\.\d|Teleport|Telesoft|UtilMind\sHTTPGet|WebBandit|webcollage/\d\.\d\d|WebCopier\sv\d\.\d|WebEMailExtrac|WebZIP|^WGet/\d\.\d|^Zeus.+Webster|^Mozilla/3\.Mozilla/2\.01\s\(Win95;\sI\)$|^Internet\sExplorer\s?\d?\.?\d?$|^IE\s\d\.\d\sCompatible.*Browser$|^Microsoft\sInternet\sExplorer/4\.40\.426\s\(Windows\s95\)$|^SurveyBot/\d\.\d\s(Whois\sSource|\(Whois\sSource\))$|^Mozilla/4\.0\s\(?hhjhj@yahoo\.com\)?$|^MSIE|^Mozilla$|^Mozilla(\|/)\?\?$|^Internet\sExplore\s?\d?\.?[a-z0-9]+$|^IAArchiver-\d\.\d$|^NPBot(-\d/\d\.\d)?(\s\(http://www\.nameprotect\.com/botinfo\.html\))?$|^Webclipping\.com$|^Mozilla/\d\.\d\s\(X11;\sLinux\si686;\sen-US;\srv:\d.\d[a-z0-9]*;\sOBJR\)$|^Sqworm/\d\.\d\.\d\d-BETA\s\(beta_release;\s\d{8}-\d{3};\si\d{3}-pc-linux-gnu\)$|^Lickity_Split/\d\.\d$|^Production\sBot\s\d+B$|^amzn_assoc$|^Harvest|^Webdup/\d\.\d$|^WebIndex/\d\.\d[a-z]$|(^|\s)RPT-HTTPClient/\d\.\d-\d$|^sitecheck\.internetseer\.com\s\(For\smore\sinfo\ssee:\shttp://sitecheck\.internetseer\.com\)$|^vspider$|^k2spider$|^Mac\sFinder\s|^ICU\sv|^DART$|^Mozilla/\d\.\d\s\(compatible;\sMSIE\s\d\.\d;\sWindows\sNT\s\d\.\d;\sQ\d{6};\s\.NET\sCLR\s\d\.\d\.\d{4}$|^COMBOMANIA$|^MyCrawler$|^Mozilla/\d\.\d\s\(compatible;\sWin32;\sWinHttp\.WinHttpRequest\.\d\)$|^WEP\sSearch\s\d+$|^Mozilla/\d\.\d\s\(fantomBrowser\)$|^TE$|^WebStripper/\d\.\d\d$|^OWR_Crawler\s\d\.\d$|^WebMiner/\d\.\d\s\[en\]\s\(Win\d\d;\sI\)$|^WebGather\s\d\.\d$|^readwebpage$|^InstantSSL\sBrowser:\slow\scost\sfully\svalidated\sSSL\s\+\sfree\strial$|^Mozilla/\d\.\d\s\(compatible;\sHTTrack\s2\.0x;\sWindows\s.+\)$|^Mozilla/4\.0\s\(compatible;\sPowermarks/\d\.\d;\sWindows\s.+\)$|^Vivante\sLink\sChecker\s\(http://www\.vivante\.com\)$|^Mozilla/\d\.\d\s\(compatible;\sWindows\sNT\s\d\.\d;\sABN\sAMRO$|^Mozilla/\d\.\d\s\(compatible;\sIntelliseek;\shttp://www\.intelliseek\.com\)$|^WebCopier\sSession\s\d$|^Mozilla/\d\.\d\s\(compatible;\sMSIE\s\d\.\d\d;\sWindows\s\d\d$|^Art-Online\.com\s\d\.\d\(Beta\)$|^WebGo\s|^SuperBot/\d\.\d\s\(Win\d\d\)$|^Download\sNinja\s\d\.\d$|^Mozilla/\d\.\d\s\(compatible;\sMSIE\s\d\.\d;\sWindows\sNT\s\d\.\d;\s\.NET\sCLR\s\d\.\d\.\d{4}$|^Expired\sDomain\sSleuth$|^SHARP-TQ-GX\d\d$|^HTTP/\d\.\d\sMozilla/\d\.\d\+\(compatible;\+MSIE\+\d\.\d;\+Windows\+NT\+\d\.\d\)$|^.+/\d+\.\d+\s\(Version:\s\d+\sType:\d+\)$|^Offline\sExplorer/\d+\.\d+$|PMAFind|

Er sikkert kun mig der har set mig blind på et eller andet :-D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. februar 2007 - 15:11 #1
Brug et andet tegn end lige netop |....| rundt om - det bruger du jo også til alternativ i dit regex (ja, man kan godt, men bøvl). Umiddelbart hellere  / ..... \/ .... /    og husk så \ foran de /-ere der måtte være
Avatar billede barklund Nybegynder
27. februar 2007 - 15:22 #2
Det gør det bestemt ikke nemmere at bruge / - dem har du næsten flere af end du har | :)

Jeg ville bruge ¤ - det bruger man ret sjældent ;)

--
Morten Barklund
Avatar billede danishmale Nybegynder
27. februar 2007 - 16:33 #3
Hej kunne i begge ikke lægge et eksempel på hver jeres løsning for jeg kan ved gud ikke få et til at gøre som jeg vil :-D
Avatar billede barklund Nybegynder
27. februar 2007 - 16:54 #4
Erstat første og sidste tegn (som begge er en "|") med "¤" - så skulle det virke :)

--
Morten Barklund
Avatar billede danishmale Nybegynder
27. februar 2007 - 17:04 #5
Det var lige det der manglede :-D
Avatar billede danishmale Nybegynder
27. februar 2007 - 20:49 #6
barklund, læg lige et svar så jeg sende points...
Avatar billede barklund Nybegynder
28. februar 2007 - 08:22 #7
Deal :)