Avatar billede hobz Nybegynder
27. februar 2007 - 14:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ordforklaring i LaTeX

Jeg kunne godt tænkte mig at have en alfabetisk liste (ala index), hvori jeg forklarede en række ord der ikke nødvendigvis indgår i hovedteksten.

Bagerst i mit index vil jeg have disse ord til at indgå. F.eks. kan jeg i index slå ordet "LaTeX" op, og får en sidetals-reference til en ordforklaring og evt. et sted i hovedteksten (hvis "LaTeX" indgår i hovedteksten).

Slår jeg op under det sidetal som der refereres til i ordforklaringen, kan jeg læse noget i stil med; "LaTeX: Typesetting software."

Eksisterer der en package der kan dette, eller kan det laves nemt selv?
Avatar billede weis Nybegynder
08. marts 2007 - 16:01 #1
Der er en pakke der hedder "gloss" som arbejder sammen med BibTeX og virker på sammen måde som \cite bare med kommandoen \gloss

Se mere her: http://tug.ctan.org/cgi-bin/ctanPackageInformation.py?id=gloss
Avatar billede hobz Nybegynder
29. juni 2007 - 21:27 #2
Thanks. Put et svar hvis du vil ha' point.
Avatar billede weis Nybegynder
29. juni 2007 - 22:47 #3
svar