Avatar billede BTEngineer Novice
26. februar 2007 - 07:33 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Computeren larmer?

Hej.

Vi har 3 computere i huset, 2 stationære, og en bærbar.
De 2 stationære (min og mine forældres) larmer når man tænder for dem - Men prøver man så at 'slå' lidt på den foroven, eller siden, bagved eller lign. så stopper den med at larme. Man skulle tro det var pga. kabinettet, men det er det ikke.

Det er værst inde ved mine forældre, det ikke så kaldt ved mig. Men derinde lyder det som om den skifter gear efter hvor lang tid den har været tændt.

Evt. nogen med samme problem? Det er irriterende - Tak på forhånd.

// Henrik
Avatar billede jacla Nybegynder
26. februar 2007 - 08:28 #1
Ta kabinettet af find ud af hvor støjen kommer fra. Tjek af der ikke er nogle ledninger der ligger op af blæseren.

Skift PSU ud med en støjsvag eks 600W. De er ikke ret dyre.

vh Jan
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 11:20 #2
kontroller først om det ikke er CPU køleren der larmer, er det det vil det ikke hjælpe at skifte strømforsyningen.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. februar 2007 - 12:46 #3
SB citat fra mig "find ud af hvor støjen kommer fra"
Avatar billede hldc Nybegynder
26. februar 2007 - 12:53 #4
kontroller først om det ikke er bundkorts køleren der larmer, er det det vil det ikke hjælpe at skifte strømforsyningen eller CPU køleren

P.S kunne ikke lade være.. :-)
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 12:56 #5
vi skal heller ikke glemme køleren på grafikkortet *G*
Avatar billede jacla Nybegynder
26. februar 2007 - 13:04 #6
LOL Nej og alt det andet der kan larme så som hårtørrer i baggrunden mv.
26. februar 2007 - 13:34 #7
Det ka' være at der skal dette til ->
http://www.fromsej.dk/html/rens.html ???
Avatar billede BTEngineer Novice
26. februar 2007 - 16:32 #8
dr1 ->
Tak, det havde en god effekt.

Har gjort blæseren/køleren på grafikkortet ren, samt alle blæsere, sørget for at ingen ledninger går ind i blæseren, samt gjort CPU køleren ren - I CPU køleren sad der ufattelig meget støv, så jeg tror det var det der gjorde den larmede vildt meget ;).

Men den larmer stadig en smule, og kan stadig være meget irriterende. Nu kan det jo næsten kun være strømforsyningen, eller hvad? :-) Jeg kunne ikke rigtig vurdere hvor larmen kom fra.
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 16:38 #9
stop blæserne (kortvarigt) en efter en så kan du høre det.
26. februar 2007 - 17:38 #10
Ping...

(Det var et [svar]...)
Avatar billede BTEngineer Novice
27. februar 2007 - 19:31 #11
Jeg fandt ud af (på min egen) at det bla. skyldes af blæseren som sidder på grafikkortet var fuldstændig støvet til, og derfor ikke rigtig kunne køre. Den var blevet en smule skæv, men det er lykkedes mig at rette det nogenlunde til, sådan den køre, og køler grafikkortet ned :). Men larmen er jeg ret så sikker på kommer fra strømforsyningen?

Hvor kan jeg evt. købe et nyt lydløs / billigere i strøm, som ikke er noget lort - Har fået at vide at man skal holde sig fra dem der bruger lidt i strøm, de skulle gå hurtigt i stykker og sådan. (bare hvad jeg har fået fortalt).
Avatar billede jacla Nybegynder
27. februar 2007 - 20:32 #12
Avatar billede BTEngineer Novice
27. februar 2007 - 21:39 #14
Har læst det på stillepc.dk - det jo meget enkelt :).
Men kan se det er skrevet i år 2005, hvilke er så bedst, og holdbarer nu?

Min computer: (fra fakturaen)
'Super X Game PC/m Pc4200 DDR2':
- ASROCK 775 DUAL-880 PRO
- Colors-it 8002 A 8002 4in1
- Intel P4 540 3200 Mhz 1MB Cache
- G.Skill 1024 MB Dual LL PC4200
- 200 GB Harddisk Silent Fluied 8MB
- GrafikkorXpertvision 6600 256 MB DDR 128 BIT PCI-E
- LiteOn DVD-Brænder 16x +/- Double Layer
- Diskettedrev 3.5" Sort
- ALTEC LANSING 2100 2.1 SPEAKER

Det eneste jeg har gjort ved den er at jeg har købt et GB ram ekstra til den. (DDR2 RAM).

Skriver dette fordi jeg ikke er sikker på hvilket der er min strømforsyning, skal vel købe en der passer til min com?
Avatar billede jacla Nybegynder
05. marts 2007 - 12:15 #15
Takker C",)