Avatar billede dinno Nybegynder
24. februar 2007 - 21:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

file-upload php mysql

jeg har lavet en cms side hvor jeg gerne skulle give mine medlemmer mulighed for at uploade billeder og sætte dem ind på siden jeg har brugt en simpel upload funktion men den virker ikke. kan nogen hjælpe mig med det jeg har brugt følgende cript

<?php

if (isset($_FILES['filnavn'])) {
    print "Fil, der er blevet overført:{$_FILES['filnavn']['name']}<p>\n";

$query = "INSERT INTO billeder SET billednavn='".$_FILES['filnavn']['name']."'";

    $Result1 = mysql_query($query, $min database) or die(mysql_error());
}

{
$tempfile = $_FILES['filnavn']['tmp_name'];
$destination = "../billeder/{$_FILES['filnavn']['name']} ";
copy($tempfile, $destination);

}

?>

<form action="upload.php" method="post" enctype="multipart/form-data" name="form1" id="form1">
  Fil der skal overf&oslash;res:
  <label>
  <input type="file" name="file" />
  </label>
  <p>
    <label>
    <input type="submit" name="Submit" value="Overf&oslash;r" />
    </label>
  </p>
</form>
</body>
</html>
jeg får denne meddelse

Warning: copy() [function.copy]: Unable to access in /customers/min web adresse/min webadresse/httpd.www/admin/upload.php on line 23

jeg er lidt grøn i det her med at kode selv så det er måske bare en simpelt fej jeg har lavet
Avatar billede dinno Nybegynder
24. februar 2007 - 21:11 #1
okay jeg har ændret lidt i denne sætning
<form action="upload.php" method="post" enctype="multipart/form-data" name="form1" id="form1">
  Fil der skal overf&oslash;res:
  <label>
  <input name="filnavn" type="file" id="filnavn" />
  </label>
  <p>
    <label>
    <input type="submit" name="Submit" value="Overf&oslash;r" />
    </label>
  </p>
</form>
</body>
</html>

men nu får jeg denne meddelse

Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /customers/handelslogen.dk/handelslogen.dk/httpd.www/admin/upload.php on line 17
Avatar billede m_bold Praktikant
24. februar 2007 - 23:14 #2
Din første warning ligner et rettighedsproblem til den mappe, som billedet skal uploades i.
http://www.netexplorer.dk/DIVERSE_ARTIKLER/03-chmod.php
Avatar billede m_bold Praktikant
24. februar 2007 - 23:21 #3
Og den anden warning kommer fordi du har en fejl i din connection-string til databasen. Altså servernavnet, database-navnet, brugernavnet eller passwordet.
Avatar billede dinno Nybegynder
25. februar 2007 - 12:06 #4
$Result1 = mysql_query($query, $min databases navn) or die(mysql_error());
det er i denne linje den anden fejl meddelse kommer
er det ikke databasens navn der skal stå der

FEJL MEDDELSE

Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /customers/handelslogen.dk/handelslogen.dk/httpd.www/admin/upload.php on line 17
Avatar billede dinno Nybegynder
23. september 2008 - 21:12 #5
lukker