Avatar billede ronni112 Nybegynder
24. februar 2007 - 18:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forskel på Intel Due og Dual

Hvad er forskellen på Intel's Dual Core og Intels Duo?

Hvad er fordele/ulemper...

Må gerne forklares i et let forståeligt sprog :)

Point deles ligeligt blandt alle svar...
Avatar billede huset Praktikant
24. februar 2007 - 19:26 #1
Dualcore er det engelske udtryk for en processor med 2 fysiske kerner, og betyder at processoren i princippet er 2 processorer! Fordelen ved dualcore frem for de gammeldags singlecore processorer som fx Pentium M, er at dualcore processorer udmærker sig ved, at kunne afvikle fx et spil på den ene kerne, men du på den anden kan konvertere en film mm. Her vil spillet ikke blive påvirket af lag og andre irriterende aspekter, da den anden kerne vil aflaste den lags. Til brugeren som arbejder meget med mange programmer er dualcore en klar fordel. Man vil opleve at Windows kører meget mere flydende med dualcore og kun sjældent vil det føles som bærbaren er en smule sløv.
Dualcore er også noget der er guld værd når man arbejder med tunge programmer. Flere og flere programmer (og spil for den sags skyld), kan udnytte begge kerner samtidigt, hvilket giver et ydelsesløft på næsten 100 %, altså noget der virkeligt kan mærkes. Dualcore er i dag standard i middelklassen og opad, og det er slet ikke noget der er forbeholdt de få. Derfor er en dualcore processor altid det bedste valg og klart at anbefale frem for en singlecore processor.
Avatar billede huset Praktikant
24. februar 2007 - 19:27 #2
Jeg referere altså til laptops, men idelogien er den samme
Avatar billede huset Praktikant
24. februar 2007 - 19:29 #3
Du skriver Dual core. Hentyder du til Pentium D mod Intel Core Duo?
Avatar billede huset Praktikant
24. februar 2007 - 19:36 #4
Avatar billede ronni112 Nybegynder
27. februar 2007 - 15:09 #5
Lukket
Avatar billede huset Praktikant
27. februar 2007 - 21:12 #6
Jeg vil gerne have en forklaring på hvorfor du tager point selv ?

Har sendt en anmeldelse på dig til coadmins!
Avatar billede snowball Novice
05. marts 2007 - 22:53 #7
ronni112: Forklar venligst hvorfor du har selv har taget pointene når der er en der prøver at hjælpe dig?

Hvis det er en fejl, så bedes du venligst oprette et nyt spørgsmål så "huset" kan blive belønnet for hans hjælp, tak.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede snowball Novice
05. marts 2007 - 22:55 #8
Hhhmmm. Der var jeg vidst lige hurtig nok, for han har selv lukket hans bruger, så der sker nok desværre ikke mere her :|
Avatar billede huset Praktikant
06. marts 2007 - 08:21 #9
Tak for du gad kigge ind ;D