Avatar billede sunhan Nybegynder
24. februar 2007 - 11:30 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Ny skærm

Jeg er på udkig efter en ny stor 22 tommers skærm budgettet er omkring de 3500 kr er der nogen der har forslag til en sådan karl.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. februar 2007 - 13:49 #1
JAH!
jeg har selv samme "problem" og efter ca. 2 ugers søgen har fundet frem til at dette er det ultimative valg for mig:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307883

Den er vildt pæn (synes jeg)
Den er hurtig, 2ms, til spil og film
Den har en høj konstrast, 1000:1
og så er den forholdsvis billig!

Helt klart et godt valg.

Udover den kan der nævnes disse to :

ViewSonic VX2235wm:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?I…

og

LG L226WTQ-WF:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?I…
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. februar 2007 - 13:50 #2
hov..
de to nederste link virker vist ikke..
her er de igen:

LGe'en:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=306682

Og viewsonic'en:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=214491
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. februar 2007 - 14:00 #3
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307883

som egr foreslår, kan jeg kun tilslutte mig, fed skærm :)
Avatar billede joggy Nybegynder
24. februar 2007 - 14:02 #4
Har selv lige været ude og købe denne skærm:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=305959

Den virker ganske upåklageligt og film og tv er ganske flot på den. Plus den er billig :)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. februar 2007 - 14:09 #5
Man kan sige, at den skærm joggy har/foreslår, er ganske fin, men du får en højere respons-tid, 5ms i stedet for 2ms, og en lavere kontrast, 800:1 i stedet for 1000:1.

Udover det, har jeg det personligt lidt sådan at Acer er et "discount mærke", typisk det man kan købe billigt i Føtex. Så synes jeg heller ikke den er nær så pæn som 226bw'eren, men det er nok en smagssag.

Det kan godt være at det kun er mig der har det sådan, men med Samsung, LG eller Viewsonic går du i hvert fald ikke galt i byen!
Avatar billede joggy Nybegynder
24. februar 2007 - 14:15 #6
Nu kan man ikke altid regne med hvad producenten skriver i deres respons-tid og kontrast, da der ikke er en fast standard for hvordan de må måle det.. Derfor kan nogle producenter "kunstigt" få deres skærm til at køre mere.. Jeg har set skærme i denne prisklasse med en kontrast på 3000:1 og det tror jeg simpelthen ikke på :)

Læste mig til, at det var noget med om de målte fra sort til sort, sort til hvid eller grå til grå. Og det kunne åbentbart gøre en stor forskel, hvordan man målte det. Nu er jeg ikke skærm ekspert, men gengiver bare hvad jeg har læst mig frem til.
Avatar billede joggy Nybegynder
24. februar 2007 - 14:18 #7
Fordelen ved denne Acer i forhold til de andre skærme som jeg kiggede på, som bla. var en LG ved ikke om det lige præcist var den der bliver henvist til her, var at denne Acer er utrolig tynd og derfor fylder den stort set intet når den bliver hængt op på væggen.

Men det er selvfølgelig ikke sikkert, at alle ønsker at hænge deres skærm op, og så er det jo stort set lige meget hvor tyk den er.(Indtil en grænse i hvert fald :))
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. februar 2007 - 14:30 #8
Den høje 3000:1 kontrast kan opnås på en eller anden måde som jeg heller ikke har forstand på, derfor skrev jeg også at skærmen har en kontrast på 1000:1 (hvilket passer! ;)

Jeg er enig med at producenterne tit snyder med tallene, og lader os narre på en eller anden måde.
Men så tror jeg netop at Samsung er mere troværdig end fx Acer.
Men jeg har intet bevis på det!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. februar 2007 - 14:31 #9
Desuden har jeg både hørt og oplevet at sorte skærme (skærme med sorte rammer) er mere behagelige at kigge på i lang tid pga. noget med kontrasten.
Avatar billede sunhan Nybegynder
25. februar 2007 - 14:37 #10
Jeg giver point til egr sli og joggy for jeres deltaglese og forslag samt jeres erfaringer med skærmkøb. Dog giver jeg flest til egr sli som nok har ramt min smag med skærm bedst, men tak til alle deltagende nu vil jeg ud og tømme lommerne.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. februar 2007 - 16:41 #11
tak for point.

Hvis du gider, må du gerne lige skrive din mening om skærmen.
Det kunne være at andre herinde står i samme situation som dig.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
27. februar 2007 - 14:46 #12
Kontrast på 3000:1 er dynamisk. Den du skal gå efter er 1000:1 da denne ikke dynamisk.

Skal siges jeg har anskaffet en Samsung 226BW, den er kanon skarp intet ghosting (Spiller meget DC (Desert combat), samt andre skyde spil og der er intet problem der.)

Så kan kun anbefale denne skærm.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
27. februar 2007 - 16:32 #13
dennis_p:
Jeg overvejer kraftigt at købe skærmen (men synes vi mangler nogle tests/reviews af den)

Spiller du Cs ?
Hvis ja, hvordan virker det så i widescreen ?