Avatar billede bpv69 Nybegynder
23. februar 2007 - 12:36 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke installere vista

Har installeret vista på min computer(eller prøver på det), det virker bare ikke.
Det køre godt nok ind og det hele men når den så genstarter kommer der kun baggrunden frem. Uden iconer, går så 5 min så popper der et faneblad om hvad sprog jeg vil vælge, den installere vista igen. Og spørger om det samme igen..

Bundkortet:
Soltek sl-865pro
socket 775
Avatar billede koldborg Nybegynder
23. februar 2007 - 12:45 #1
hvor gammel er dit bundkort
Avatar billede kick Nybegynder
23. februar 2007 - 12:47 #2
Har du dvden i dit drev?? Hvis du har så tage den ud og lave en så en genstart næsten 100% sikkert det er derfor
Avatar billede koldborg Nybegynder
23. februar 2007 - 12:50 #3
jeg kan oplyse ,,, du skal huske at opdater bios og tjekke om dine hardware er ok med vista og at dit grafikkort er af nyre dato helst pci express og min 250 mb og så til sidst ,,, en til to giga ram i din pc også selv om microsoft oplyser noget andet, vista bruger rigtige meget ram, jeg selv kører med en giga ddr2 ram 667 mhz og det er lige i underkanten, ;)
Avatar billede bpv69 Nybegynder
23. februar 2007 - 12:53 #4
Bundkortet er vel 3-4 år gammelt.
Har prøvet og tage vista cden ud, det samme sker kun baggrundes billede ingen iconer osv
Avatar billede jacla Nybegynder
23. februar 2007 - 13:00 #5
Kan også være sprogmodulet se http://www.itsvar.dk/doctor/thread.aspx?id=153626
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. februar 2007 - 13:01 #6
har kørt vista på en 1.8ghz med 512 ram og onboard gfx, det kører ikke super men ok selv med aero gui, så de kæmpe sys krav skal man lige tage med et gran salt :)
Avatar billede koldborg Nybegynder
23. februar 2007 - 13:02 #7
jeg må desværer nok skuffe dig med dette svar  dit bundkort er for gammel, det skal være windows vista kompatibel
Avatar billede koldborg Nybegynder
23. februar 2007 - 13:04 #8
ja jeg ved godt at nogen kan køre vista på deres gamle bundkort ,men de kan ikke benytte alle de fede funktioner i vista ..så hvorfor bruge penge på vista hvis man ikke kan bruge det optimalt  ??
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. februar 2007 - 13:05 #9
koldborg, har du et link til noget info om det med bundkort? Jeg har fint kunne installere vista på min stationære med et lige så gammelt bundkort og samme chipsæt
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. februar 2007 - 13:09 #10
vista = XP SP3 ;)

Det er kun for DX10 man skal tage vista
Avatar billede koldborg Nybegynder
23. februar 2007 - 13:13 #11
hej igen jeg har tjekket på rigtige mange hjemmesider over bundkort og jeg selv kører asrock conroexfire esata 2 som er det sidste nye, mit det gamle abit nf7 gav mig mange problemer og var skyld i mange fejl , en gut som jeg kender fra UNI sage til mig at jeg skulle købe et nyt bundkort og bingo det kører bare kanon godt også på spille siden, men her er et link  http://www.asrock.com/news/Vista.asp
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. februar 2007 - 13:19 #12
De skriver jo kun hvilke bundkort der har den officielle vista certificering, Du vil altid kunne installere langt under specs. Har præsteret at installere XP på en 350mhz med 64mb ram, det tog en krig, men det lykkedes da :)

Som sagt har jeg oxo installeret vista på en laptop der lå langt under de officielle specs..

Jeg siger ikke, at det ikke kan være hans mobo den er gal med, men det er måske en ide at undersøge alle andre muligheder inden man køber ny HW.. Eksempelvis forslaget fra Jacla :)
Avatar billede bpv69 Nybegynder
23. februar 2007 - 14:34 #13
Ser ud som om der mere debat i det her end hjælp :-)
Avatar billede bpv69 Nybegynder
23. februar 2007 - 14:39 #14
bundkortet har ram nok og cpu power er der os nok af + grafikkortet ligeså.
Jeg køre vista på en bærbar som er langt mindre.
Avatar billede bpv69 Nybegynder
23. februar 2007 - 14:49 #15
Nu har jeg så fundet opdateringer til bios men der er 3 stk aner ikke hvad det skal være for en.

1 BIOS VERSION AA1.3
DATE 2005-03-21 SIZE 668.31 KB
CONTENT Updated CPU micro core

2 BIOS VERSION AA1.2
DATE 2004-09-27 SIZE 638.71 KB
CONTENT Supported P4 3.4G and 3.6G (775 pin)

3 BIOS VERSION AA1.1
DATE 2004-09-06 SIZE 681.63 KB
CONTENT Updated CPU micro core.
Avatar billede jacla Nybegynder
23. februar 2007 - 15:08 #16
Kan også være sprogmodulet se http://www.itsvar.dk/doctor/thread.aspx?id=153626
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. februar 2007 - 11:08 #17
tag den nyeste bios opdatering, kig evt i dokumentationen om tingene fra de forrige versioner er inkluderet eller om de skal installeres først
Avatar billede bpv69 Nybegynder
23. marts 2007 - 16:55 #18
Har fundet fejlen, det var min hd der koksede
Avatar billede jacla Nybegynder
24. marts 2007 - 14:29 #19
Godt du fandt fejlen ;)

vh jacla