Avatar billede sunhan Nybegynder
23. februar 2007 - 11:54 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Hvilket grafikkort

Jeg er ved at stykke en ny pc sammen hvor jeg har valgt følgende:

Asus p5b plus vista edition ailifestyle series
Intel Core 2 duo e6600 2,4 ghz
2x1 gb pc2 6400 800 mhz ddr 2 sdram
Silverstone kabinet sort  lc20
2 stk. Samsung spinpoint t166 hd321kj 320 gb
Nec dvd brænder
North Q NQ 4775-400 ultra silent psu 400 watt
Zalman cnps 9500 led
Logitech dinovo media desktop laser

Jeg er dog meget i tvivl med hensyn til grafikkortet jeg vil gerne have koblet en 22 tommers skærm til samt en projekter så de filmmæssige egenskaber skal være gode på kortet. Samtidig vil jeg gerne kunne afvikle alle spil på markedet, uden alt for megen slinger i valsen. Dog er jeg ikke en gamer langtfra. Kunne kortet også være relativt støjsvag ville det være helt perfekt. Mit budget er meget åben dog vil jeg ikke lave en form for overkill og købe noget jeg aldrig får brug for derfor er de helt store kort nok ikke noget jeg tørster efter. Kunne jeg lokke nogen til at se på mine andre valg på komponenterne til pcen ville det være helt super så jeg ved at jeg får en optimal ydelse jeg er en bruger som er meget alround dog er jeg ikke grafisk betonet, men bruger en del med store fil flytninger og er generelt en junkie med nyt grej.

På forhånd tak.
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. februar 2007 - 12:58 #1
vil gerne se mere udførlige specs på dine ram... GFX kort er radeon x1950pro nok et af dem hvor du får mest ydelse pr krone lige nu.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=252523 asus x1950pro hdtp 1300kr

Har du et link til kabinettet, den zalman køler du har valgt er nemlig temmelig stor så du skal være sikker på der er plads til den
Avatar billede sunhan Nybegynder
23. februar 2007 - 13:18 #2
Grafikkortet ser rigtigt godt ud ! Med hensyn til rammene er jeg lidt usikker havde kigget på nogle fra kingston
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206433
men måske er de lidt for billige.

Med hensyn til kabinettet havde jeg overvejet at få et mere almindeligt towerkabinet for som jeg kan se på grafikkortet understøtter det crossfire og vil jeg det bliver kabinettet nok for småt også som du nævner med hensyn til køleren fra zalman http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=154100
har du nogle forslag til et lækkert kabinet i sort med finish og kvalitet i størrelsen 1000-1500 kr et sidste spørgsmål er en strømforsyning på 400 watt for lille eller skal man finde en på 500 watt
Avatar billede sunhan Nybegynder
23. februar 2007 - 13:22 #3
Nu fik du et forkert link her er det til kabinettet

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=202452
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. februar 2007 - 13:37 #4
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=87973 thermaltake lavr nogen virkeligt svedige kabinetter i super kvali.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206422 disse ram er ca 200kr dyrere for 2gb, men det er corsair xms som er nogen superram, de har køleblokke på og er CL4 ram hvor de kingston er CL5, hvilket betyder en del for hastigheden på rammene, jo lavere jo bedre :)

Du kunne evt også vælge dette sæt som cpu køling, har selv brugt det på en prescott cpu (blæselampen) og den holdte den fint kølig

CPU køler
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=104948

Monteringsbøjle
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=174542
Avatar billede sunhan Nybegynder
23. februar 2007 - 15:28 #5
Det ser altsammen godt ud nu er der lidt at tænke over tak for hjælpen hvordan får du de point man har sat på højkant
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. februar 2007 - 11:06 #6
Nu ligger jeg et svar, så kan du markere mit navn i boxen ved siden af feltet du skriver i, og vælge accepter :)
Avatar billede sunhan Nybegynder
24. februar 2007 - 11:16 #7
Jeg er muligvis helt væk men jeg er på herrens mark
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. februar 2007 - 11:22 #8
du accepterede så dit eget svar, så du har markeret dit eget navn ikke mit doktor bonghår ;) så fik du selv point:)
Avatar billede huset Praktikant
24. februar 2007 - 11:23 #9
Suk!
Avatar billede sunhan Nybegynder
24. februar 2007 - 11:26 #10
Jeg beklager meget er lidt ny i det her vil gerne sætte et nyt spørgsmål op med 100 point som du nok skal få
Avatar billede sunhan Nybegynder
24. februar 2007 - 11:32 #11
Jeg har oprettet et nyt svar på en 22 tommers skærm så nu er der åben bal for at give dig en klækkelig undskyldning
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. februar 2007 - 13:02 #12
Det gør nu ikke noget, behold du bare point´ne, uheld sker jo.. Der er dog folk herinde der straks ville melde dig til admin og råbe bål og brand, men jeg tager den helt rolig, så behold du bare de point :)

Fortsat go weekend herfra :)
Avatar billede sunhan Nybegynder
24. februar 2007 - 13:19 #13
Tak i lige måde, men jeg håber dog du svarer på mit spørgsmål omkring ny skærm da jeg synes du gav nogle rigtig gode svar.
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. februar 2007 - 13:58 #14
skidt med det, hvis du mangler en skærm, skal jeg gerne finde en for dig, men et spm for bare at give mig point, ville admins nok ikke se så venligt på.. Det bedste du kan gøre en anden gang, hvis du kommer til at tage point selv eller noget andet, så kan du oprette et spm med det samme antal point, et link til det spm hvor det gik galt og så kalder du bare spm for point til xxxxx.. :)