Avatar billede kold6000 Nybegynder
22. februar 2007 - 22:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Få en win2003 til at afvikle en .bat fil

Jeg har idag en .bat fil som jeg gerne vil have min terminalserver til at afvikle.
Men den nægter at gøre det.
JEg går udfra at det er noget sikkerhedsmæssigt.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan tillade at den afvikler .bat filer.?
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 22:31 #1
det kan den sagtens afvikle (normalt) men hvordan har du sat den til at afvikle den, og hvad er det den skal udføre ? (der er jo en del ukendte parametre i dit spørgsmål)
22. februar 2007 - 22:52 #2
Bare en tanke - det ka' være at den skal hedde *.cmd til efternavn istedet for *.bat ?
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 23:07 #3
nope, både bat og CMD filer afvikles uden problemer, men uden at vide noget om hvad scriptet skal gøre er det umuligt at hjælpe.
Avatar billede kold6000 Nybegynder
22. februar 2007 - 23:35 #4
Jeg har fundet ud af mit problem
Grunden til at den ikke ville køre min bat fil var fordi jeg havde lavet en stavefejl inde i koden i bat fil.
Jeg beklager ulejligheden.
22. februar 2007 - 23:47 #5
... altså en "Fejl 40" - tihi...
Avatar billede morten_leth Nybegynder
28. februar 2007 - 17:00 #6
:D nu er det faktisk ikke helt uvæsentlig det Screem skriver, jeg ved godt at problemet er løst men synes lige den skal kommenteres :D

Det er sådan at når en bat fil bliver kørt normalt så kører den under command.com som faktisk er 16 bit hvorimod når den hedder .cmd så kører den med cmd.exe alt det her er fint nok, men det giver lidt problemer hvis du på en maskine der har 64 bit OS kører det her.. :D
ps. i kan jo prøve selv lige at køre command.com fra start og kør af, og derefter gør det med cmd.exe også se forskellen.

Beklager off/on topic..