Avatar billede dinodino30 Nybegynder
22. februar 2007 - 09:34 Der er 14 kommentarer

linux server hjælp.

Hej
Jeg har en linux server og jeg vil gerne installere et virus program og et firewall program til serveren.Men jeg ved ikke hvad for en jeg skal installere.Er der nogen der gider hjælpe
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2007 - 09:42 #1
Hvorfor Virus program ? Er det for at scanne emails ?
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2007 - 09:42 #2
Altså indkommende emails på din SMTP ?
Avatar billede dinodino30 Nybegynder
22. februar 2007 - 09:55 #3
Ja of for at skanne serveren for virus..:)
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2007 - 10:25 #4
Har jeg fået fra min LinuxAdmin:
Antivirus: chkrootkit
Firewall: Shorewall
Avatar billede dinodino30 Nybegynder
22. februar 2007 - 11:13 #5
Tak for hjælpen.Jeg har installeret chkrootkit,hvordan fjerner den trojans..

Checking: 1km'... you have  1 process hidden for readdir command.
You have  1 process hidden for ps command
Warning: Possible LKM Trojan installed
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2007 - 11:27 #6
Avatar billede mfalck Praktikant
22. februar 2007 - 13:39 #7
chrootkit er ikke en antivirus - kun et program som tjekker om ens maskine er blevet hacket. www.clamav.net er et gratis antivirus program til linux.
Avatar billede langbein Nybegynder
22. februar 2007 - 14:43 #8
Har installert clam antivirus, men må tilstå at jeg kjører med den deaktivisert.

Min enkle filosofi, det er å løse problemene når de oppstår. Har til dags dato aldri hatt et problem med virus eller trojan på noen av mine Linux servere. Derfor så kjører jeg med virus programmet deaktivisert.

Skulle ellers vært interessant å høre om det er noen av dere som faktisk har hatt problemer med virus på Linux ?? (For da må man jo kjøre i gang clam antivirus programmet ..)
Avatar billede mfalck Praktikant
22. februar 2007 - 20:09 #9
well - jeg bruger primært clamAV til at skanne mails med (kører også skanning på mail-klienten, så det er dobbelt sikkerhed), og der fanger den vira.
Avatar billede mfalck Praktikant
22. februar 2007 - 20:11 #10
det er igennem Clamsmptd (http://memberwebs.com/nielsen/software/clamsmtp/) og postfix at jeg skanner mails
Avatar billede dinodino30 Nybegynder
22. februar 2007 - 22:35 #11
Tak for hjælpen alle sammen.Jeg har installeret clamav men den virker ikke som den skal.Jeg vil sætte sikkerheden på min server i top og vil også betale for det.Ved ikke om i kan hjælpe.:-(
Avatar billede mfalck Praktikant
22. februar 2007 - 22:53 #12
hvad mener du med at det ikke virker som det skal ?
Avatar billede dinodino30 Nybegynder
22. februar 2007 - 23:12 #13
Den vil ikke scanne serveren,jeg tror jeg har installeret en gammel version af clamav og nu kan jeg ikke afinstallere den.:-(
Avatar billede mfalck Praktikant
22. februar 2007 - 23:14 #14
hvad siger:
clamscan -V

Min som er den seneste siger:
ClamAV 0.90/2629/Thu Feb 22 17:54:38 2007