Avatar billede ejsejs Nybegynder
22. februar 2007 - 00:42 Der er 13 kommentarer

Notes sletter original mail efter svar

Hej
Har netop fået Lotus Notes på mit arbejde. Modsat kollegernes Notes sletter min den indkomne mail efter svar eller videresend. Det er meget upraktisk.
Supporten siger blot at jeg skal bruge arkivérfunktion hver gang. Har I et bedre bud på, hvad der er galt. Jeg har søgt overalt i menuerne efter indstillinger.
Avatar billede vivler Nybegynder
22. februar 2007 - 01:54 #1
JA et bedre bud kunne være at mailen ikke er slettet fra din indbakke, men du har fået trykket på knappen "vis ulæste" ( denne hedder så "vis alle" bagefter) den ligger til højre for værktøjsknappen i din indbakke, og hvis du køre med 1024x768 opløsning, skal du lige klikke på den lille pil helt uden til højre for at se knappen. Alternativ via menuen.. Handling-vis alle
Avatar billede ejsejs Nybegynder
22. februar 2007 - 08:41 #2
Hej vivler
Desværre - den viser både læste og ulæste i ruden - det er kun de mails der er svaret på eller videresendte der forsvinder. Men jeg skal ikke afvise at der er noget med om de vises eller ej. Jeg kan se mailsene i historikken for dagen.
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2007 - 09:24 #3
Hvis du kan se dem i All Documents må du have en regel eller en special mailbox ændret til at gøre det !
Avatar billede ejsejs Nybegynder
22. februar 2007 - 09:45 #4
Hej
Det er ikke i All Documents men i det der hedder historik jeg kan se mailen.
Jeg har været inde og kigge om der skulle sidde nogle af de regler man selv kan oprette, men der er så vidt jeg kan se ingen.
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2007 - 09:56 #5
Kan du se dem i All Documents ?
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2007 - 10:10 #6
Det er for at finde ud af om mailen reelt er slettet eller bare fjernet fra Visningen
Avatar billede ejsejs Nybegynder
22. februar 2007 - 13:32 #7
Hej
Din formodnig var, de "mangelende" mails er rent faktisk i "All Documents".
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2007 - 13:50 #8
Ergo er det kun dit Inbox view som er ændret. Få jeres Support til at Replace dit design
Avatar billede ejsejs Nybegynder
22. februar 2007 - 22:38 #9
Hej
Det vil jeg gøre, mange tak for hjælpen.
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2007 - 09:04 #10
ejsejs -> Det burde kunne løse det (Men det er et gæt)

Du kan prøve en anden ting, en af de mails som du ikke kan se i Inbox finder du i All Documents, trykker Folder -> Move to Folder og forsøger at Add den til Inbox
Avatar billede ejsejs Nybegynder
25. februar 2007 - 19:21 #11
Hej
Jeg har endnu ikke fået supporten til at replace design, de lyder ikke begejstrede. Jeg prøve at dragge og droppe en af de manglende mails fra "All documents" til inbox, men det dukkede den ikke op af.
Problemet et i øvrigt det samme uanset som jeg tilgår Notes fra en citrixløsning og fra min klient. Så det er ikke min klientinstallation der er fejl på. Det må være på serveren.
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 19:44 #12
Det lyder stadig hos mig som om at dit View er tilpasset. Men jeg forstår ikke hvorfor de ikke vil være glade for at replace dit design ! Hvad er deres svar på at mailsne forsvinder fra Inbox men er i All Documents ?
Avatar billede ejsejs Nybegynder
25. februar 2007 - 21:01 #13
Hej
De har ikke noget svar på hvorfor. De ved det ikke. Så det er ikke en løsning men en  work around med at vælge arkivering hver gang. Jeg lægger kræfterne i med at replace det design.