Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
21. februar 2007 - 15:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

flere Form på en side.

jeg har et lille problem, jeg får en fejl hvis jeg har flere form på en side.

Detaljer om undtagelse: System.Web.HttpException: En side kan kun indeholde én Form-kode på serverside.

Jeg kan godt forstå at jeg så kun må have en form men hvor skal jeg sætte den når jeg har 2 containers hvor jeg har en FormView kode og en Repeater kode som begge kræver at de skal ligge i en form kode !?

<%@ Page Language="VB" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default2.aspx.vb" Inherits="DefaultVB" title="Untitled Page" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="KennelEnggaardMenu" Runat="Server">
</asp:Content>
<asp:Content ID="Content2" ContentPlaceHolderID="KennelEnggaardMain" Runat="Server">
<form id="maintextshow" runat="server">
<asp:FormView ID="FormViewMainText" runat="server">
<ItemTemplate>
<%#Container.DataItem("MainTextText")%>
</ItemTemplate>
</asp:FormView>
</form>
</asp:Content>
<asp:Content ID="Content3" ContentPlaceHolderID="KennelEnggaardDogs" Runat="Server">
    <form id="formshowdogs" runat="server">
    <div>
          <asp:Repeater ID="RepeaterShowOwnDogs" runat="server">
..
...
..
</asp:Repeater>
        &nbsp;</div>
    </form>
</asp:Content>
<asp:Content ID="Content4" ContentPlaceHolderID="KennelEnggaardSub" Runat="Server">Sub
</asp:Content>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. februar 2007 - 15:52 #1
brug:
<%@ Page Language="VB" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default2.aspx.vb" Inherits="DefaultVB" title="Untitled Page" %>
<form id="maintextshow" runat="server">
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="KennelEnggaardMenu" Runat="Server">
</asp:Content>
<asp:Content ID="Content2" ContentPlaceHolderID="KennelEnggaardMain" Runat="Server">

<asp:FormView ID="FormViewMainText" runat="server">
<ItemTemplate>
<%#Container.DataItem("MainTextText")%>
</ItemTemplate>
</asp:FormView>
</form>
</asp:Content>
<asp:Content ID="Content3" ContentPlaceHolderID="KennelEnggaardDogs" Runat="Server">
    <form id="formshowdogs" runat="server">
    <div>
          <asp:Repeater ID="RepeaterShowOwnDogs" runat="server">
..
...
..
</asp:Repeater>
        &nbsp;</div>

</asp:Content>
<asp:Content ID="Content4" ContentPlaceHolderID="KennelEnggaardSub" Runat="Server">Sub
</asp:Content>

</form>
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
21. februar 2007 - 17:46 #2
Hej

Har leget lidt med det og denne fejl kommer når jeg har det på den måde

Meddelelse om parserfejl: Indholdskontrolelementer skal være kontrolelementer på en indholdsside eller en indlejret masterside, der refererer til en masterside.

Kildefejl:

Linje 2:  <%@ Register Assembly="RadTabStrip.Net2" Namespace="Telerik.WebControls" TagPrefix="radTS" %>
Linje 3:  <form id="siteform" runat="server">
Linje 4:  <asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="KennelEnggaardMenu" Runat="Server">
Linje 5:  <radTS:RadTabStrip ID="RadTabStrip1" Skin="None" runat="server">
Linje 6:    <Tabs>

i VS2005 siger den men rød bølge under Form at dette ikke må være udenfor script eller asp:content.

Gælder det gennerelt eller er det kun for XHTML1.0 og ikke 1.1 !?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. februar 2007 - 18:50 #3
ah ja du kan ikke have flere <asp:Content ID="Content3" ContentPlaceHolderID="KennelEnggaardDogs" Runat="Server"> på en side.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
21. februar 2007 - 18:51 #4
Det er jo en content side så hvorfor vil du have endnu en form på ???.

1. Den vil slet ikke blive tilføjet til siden da det kun er det som der er inde i <asp:content> </asp:content> som vil komme på og kun der hvor deres placeholder er ?.

2. Du har jo allerede en form på din masterpage hvis ikke så er det der dit problem er.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
21. februar 2007 - 18:55 #5
Og lige en ting mere man kan KUN have 1 form som kører på serveren i .NET (runat="server").

Du skal tilføre formen til din masterpage ikke inde i <asp:content>
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
25. marts 2007 - 10:17 #6
vil I begge to smide et svar.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. marts 2007 - 10:55 #7
svar :)
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
25. marts 2007 - 19:00 #8
beklager jeg først kom tilbage nu men skulle læse en del om dette.
giver lige psycho til imorgen aften.