Avatar billede asand Nybegynder
21. februar 2007 - 12:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Starter Outlook - løber tør for virtuel hukommelse

Og Outlook fungerer ikke. (Outlook 2000).
Når Outlook startes, går kommer den velkendte splash-screen, og derefter går der laaang tid, før der igen sker noget. Det, der herefter sker, er for det meste, at der kommer en meddelse (fra Windows) om, at den minimale virtuelle hukommelse er for lille og sidefilen derfor udvides, og at dette kan have konsekvenser for nogle procedurer. Derefter ser Outlook ud til at starte normalt, men så snart man forsøger at foretage sig noget (åbne en mail el.l.) lukker den.

Jeg ved det lyder lidt åndsvagt, men computeren, jeg forsøger at få til at fungere kører Windows XP og har 128Mb ram. Det hele kører derfor lidt langsomt. Men det burde jo ikke være grunden til at den løber tør for virtuel hukommelse. Det sker kun, når Outlook startes. Jeg har forsøgt at reparere installation, og jeg har afinstalleret og installeret igen, men lige meget hjælper det. Jeg har forsøgt med at ændre grænserne for den virtuelle hukommelse, men det hjælper heller ingenting. Lige nu er de begge sat til 190Mb.
Computeren kører AVG Personal Edition, og den brokker sig indimellem også, når Outlook startes, og den virtuelle hukommelse ikke er tilstrækkelig.
Jeg har kørt Spybot, Ad-Aware og tjekket for virus, men der ser ikke ud til at være noget.

Jeg er rimelig clueless. Håber nogle kan hjælpe.

På forhånd tak.
-asand
Avatar billede fixxxer Nybegynder
21. februar 2007 - 12:44 #1
2 forslag:

Smid noget mere RAM i.. det er en billig og nem løsning.

Forøg den virtuelle hukommelse i Windows. Alt afhænging af hvor meget diskplads der er til rådighed. Som tommelfinger regl, 2x så meget virtuel hukommelse som fysisk hukommelse, altså 256 MB i dit tilfælde.

Har du i øvrigt forsøgt at sætte Windows XP til bedste yddelse fremfor bedste udseende?
Avatar billede asand Nybegynder
21. februar 2007 - 13:16 #2
Ja, de to forslag kender jeg godt. Rammene: Det er ikke min computer.. Men når det har kørt fint (omend langsomt) før, kan jeg heller ikke se, hvorfor det skulle være problemet.

At ændre på størrelsen af den virtuelle hukommelse er prøvet. Jeg har sat den til 190Mb, fordi det er det Windows foreslår, selvom jeg godt kender tommelfingerreglen.

Windows er sat til bedste ydelse.

Men tak for foreslagene.

-asand
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
21. februar 2007 - 13:37 #3
Hvis der er SP 2 på maskinen, så vil jeg godt nok anbefale at der er minimum 512mb ram i. Windows alene bruger ca. 200mb, så 190mb rækker altså ikke rigtig :-(
21. februar 2007 - 13:48 #4
+ diverse sikkerhedsprogrammer / opdateringer / ??? - så er det da en gang 'blinkende lamper' hele tiden ?!?
Avatar billede asand Nybegynder
21. februar 2007 - 14:32 #5
okay..Nu har jeg sat den virtuelle hukommelse op til 500Mb. Det hjalp lidt, men...jeg kan se, at Outlook bruger de 149 af dem, når det bare står og kører helt almindeligt. Det virker jo helt urimeligt! Nogen, der ved, hvad det kan skyldes?

-asand
Avatar billede asand Nybegynder
21. februar 2007 - 15:02 #6
har prøvet at starte Outlook ved kommandoen "outlook.exe /safe". Det virker. Den bruger ikke nær så meget af rammene og heller ikke nær så meget af sidefilen. Men det er jo ikke optimalt, at skulle gøre i safe-mode hele tiden...
Avatar billede asand Nybegynder
21. februar 2007 - 18:16 #7
lukker