Avatar billede psoriasis Nybegynder
21. februar 2007 - 09:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Acer laptop: Problem med trådløst internet & strømforsyning

Hej,

Jeg har en ganske almindelig Acer TravelMate 2440 slave-laptop, der indtil igår har virket ganske upåklageligt (omend en smule langsomt, men det er jo Acers filosofi).
Men så skete der noget underligt: Når jeg sætter min strømforsyning til, hopper computeren af det trådløse netværk og vil ikke logge på før jeg tager strømstikket ud af maskinen igen. Jeg kan fint være på internettet via kabel samtidig med at strømforsyningen er sat til, men det trådløse virker ikke.
Det er et forholdsvis stort problem, da vi på mit kontor fortrinsvis kører på trådløst netværk, og den mængde kabel vi har til rådighed er meget begrænset.

Har nogle oplevet noget lignende? Findes der et fix til det, eller skal jeg have den til reperation for hardwarefejl?

Spørg endelig hvis I har brug for mere information.

- Toke
Avatar billede robotten Praktikant
21. februar 2007 - 11:06 #1
Her er noget:
http://support.acer-euro.com/faqs/search.html?Query=power+network

Den slår åbenbart netværket fra, for at spare strøm. Måske der er noget i indstillingerne for strømstyring, der går ind og påvirker?
Avatar billede psoriasis Nybegynder
21. februar 2007 - 19:55 #2
Linket virker ikke - den siger bare No Documents Found for query "power network". Kan du fortælle mig hvordan du fik hits med den pågældende søgestreng, så jeg selv kan søge?

... og så lyder det da mærkeligt at slå netværk FRA, når man slår strømmen TIL. Det skulle da hellere være omvendt (selvom det stadig ville være en virkelig irriterende "feature").
Avatar billede psoriasis Nybegynder
21. februar 2007 - 20:10 #3
Nå - nu har jeg lige kigget på min power config på laptoppen, og det viste sig simpelt nok at Wireless Network var slået fra for power supply-profilen. Men nu er alt fikset :) Smider du et svar, så du kan få points, eller er det ligemeget?
Avatar billede robotten Praktikant
21. februar 2007 - 20:13 #4
Kan da godt ligge et svar :)
Det vigtigste er, at det virker.
Avatar billede robotten Praktikant
21. februar 2007 - 20:14 #5
Men kan godt se, at linket ikke virker. Jeg søgte på "power network"

Men det var et skud i tågen, da jeg også undrede mig over, at de tvar når strømmen var til og ikke omvendt.