Avatar billede segato Nybegynder
21. februar 2007 - 08:03 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

IFRAME target.

Vi har en iframe, hvor i vi loader en ftp adresse. Men når vi klikker på en folder, åbner den i hovede vinduet. Kan man komme uden om det, så det hele køret i iframen?
Avatar billede kalp Novice
21. februar 2007 - 09:41 #1
http://www.w3schools.com/html/tryit.asp?filename=tryhtml_frame_navigation

du skal sætte target på din frame.
men se html koden på det eksempel du har fået.
Avatar billede segato Nybegynder
21. februar 2007 - 10:23 #2
Tror ikke jeg har formuleret mig rigtigt. Jeg har prøvet at sætte target til _blank det hjalp heller ikke. Men det er en iframe jeg har. Denne iframe ligger på en html side som vises i en browser. I denne iframe loader jeg nu en ftp server. Problemmet er når jeg klikker på nogle af folderne åbnes den nye folder i hele mit vindue, og ikke blot i iframen som er det jeg ønsker.
Avatar billede kalp Novice
21. februar 2007 - 10:50 #3
hmmm... ved det faktisk ikke så, med mindre du kan låse din frame (hvis det er den som bliver gjort fullsize)

f.eks
<frame noresize="noresize" src="dinFrame.htm" />
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. februar 2007 - 14:20 #4
Hvordan ser din kode til din iframe ud ?
Avatar billede segato Nybegynder
21. februar 2007 - 14:32 #5
<iframe src="ftp://user:password@server" height="100%" width="100%" target="_blank"></iframe>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. februar 2007 - 14:48 #6
DU har vel prøvet uden target="_blank" ?
Avatar billede segato Nybegynder
21. februar 2007 - 14:51 #7
Jeps, er prøvet.
Avatar billede kalp Novice
21. februar 2007 - 15:59 #8
forstår ikke det med target blank... det burde være target="_self" hvis det skal åbnes i sig selv
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. februar 2007 - 16:25 #9
segato jeg tror at når du åbner et ftp site via en iframe så fungerer mapper og lignende på en måde så det vil fylde hele vinduet ud.
Jeg tror ikke at du kan gøre det på en bedre måde end ved at åbne linket til ftp sitet i et nyt vindue.

Gawi en iframe ignorerer target. Prøv selv:
<iframe src="http://www.google.dk" target="_blank"></iframe>
Avatar billede kalp Novice
21. februar 2007 - 16:29 #10
jeg har ikke testet det:)
men sikker på man ikke kan skrive target="navnetPåFramenSelv" ?
Avatar billede segato Nybegynder
22. februar 2007 - 09:36 #11
_self virkede desværre heller ikke  :( Kan være i har ret i det ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. februar 2007 - 10:19 #12
Jeg tror ikke der er andre muligheder end at du evt bygger din egen komponent tilk at præsenterer ftp mapperne.
Avatar billede segato Nybegynder
22. februar 2007 - 13:41 #13
.NET har vel ikke en løsning til dette? Savner lidt man i .NET kan lave applets. Har set man kan hoste Windows User Controls men det virker pænt dårligt.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. februar 2007 - 14:02 #14
Du kan også lave et treeview og præsenterer mappe strukturen.
og der igennem til lader en form for  download af filer.
Avatar billede segato Nybegynder
22. februar 2007 - 16:19 #15
Det er bare fordi vi gerne vil beholde mulgiheden for at kunne dragge filer fra og til web sitet. Med smid lige et svar så lader jeg tråden kører lidt, og kommer der ingen svar så ryger de til jer to.

Tak for det.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. februar 2007 - 16:29 #16
svar :)