Avatar billede no_m3rcy Nybegynder
20. februar 2007 - 21:32 Der er 13 kommentarer

Loade Driver ved Debian installation

Ja skal have instaleret Debian på min server men har det problem at debian installations programmet ikke har driveren til Sata controleren, nå men har så søg lidt på nettet og fundet en driver men er så stødt på et andet problem nemlig,

"Step 4 Install Debian GNU/Linux

1) Boot from the Debian installation CD. As it prompts "Boot:" on the welcome screen type "bf24" (withoutquatation mark) to install

2) When the window "Debian GNU/Linux Installation Main Menu" appears, insert the driver diskette into floppy drive and select menu "Preload Modules from a Floppy"."

ved 1) når jeg skriver bf24 siger den "Could not find kernal image: bf24"

har så prøvet at starte admindeligt installation men så kan jeg ikke finde på noget tidpunkt "preload modules from a floppy"

nogen der kan hjælpe mig her for er virkelig lost! og har søg længe efter svar og rodede.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
21. februar 2007 - 00:27 #1
bf24 betyder jo at kernen 2.4 skal være med i dit installationsimage
har du hentet nyeste udgave af Debian (burde hava sata-drivere) ... eller hvilken udgave er det du skal bruge
Avatar billede x86 Nybegynder
21. februar 2007 - 15:12 #2
Mener du skal bruge linux26
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. februar 2007 - 17:08 #3
Booter du med kerne 2.6x som x86 snakker om ?? Ellers så prøv det.
Hvad SATA controller drejer det sig om ?
Avatar billede x86 Nybegynder
21. februar 2007 - 17:23 #4
Tror ikke jeg fik det forklaret ordentligt, når der står boot: så skriver du linux26 og trykker enter.
Avatar billede no_m3rcy Nybegynder
21. februar 2007 - 18:17 #5
har prøvet med linux26 og debian har stadig ikke driveren Det er et Rocketraid 1820A controller, og jeg har prøvet med nyeste udgave af debian. 3.1r4...
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. februar 2007 - 18:40 #6
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. februar 2007 - 18:44 #7
Den instruktion du har der, hvor har du den fra?? Har du et link eller lign ?
Avatar billede no_m3rcy Nybegynder
21. februar 2007 - 18:58 #8
Den har jeg fra hjemmesiden hvor jeg har hentet driveren til controlleren...
Avatar billede no_m3rcy Nybegynder
21. februar 2007 - 18:59 #9
mangler bare at finde ud af hvordan jeg får den loaded ind under installationen...
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. februar 2007 - 19:07 #10
Kan du smække et link her?..
Avatar billede no_m3rcy Nybegynder
21. februar 2007 - 19:23 #11
http://www.highpoint-tech.com/

Support –> Bios + Driver –> SATA RAID ->
RocketRAID 1820A / RocketRAID 1810A / RocketRAID 1820
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. februar 2007 - 20:49 #12
Oh well..
bf24 ligger kun på woody skiverne (altså en ældre version af debian)

Den driver der tilsyneladende ligger på er også kun til 2,4 kernen. (uden dog at have kontrolleret det)...
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:29 #13
lukketid ??