Avatar billede no_m3rcy Nybegynder
20. februar 2007 - 20:42 Der er 1 kommentar

Sata på Linux Debian

Ja skal have instaleret Debian på min server men har det problem at debian installations programmet ikke har driveren til Sata controleren, nå men har så søg lidt på nettet og fundet en driver men er så stødt på et andet problem nemlig,

"Step 4 Install Debian GNU/Linux

1) Boot from the Debian installation CD. As it prompts "Boot:" on the welcome screen type "bf24" (withoutquatation mark) to install

2) When the window "Debian GNU/Linux Installation Main Menu" appears, insert the driver diskette into floppy drive and select menu "Preload Modules from a Floppy"."

ved 1) når jeg skriver bf24 siger den "Could not find kernal image: bf24"

har så prøvet at starte admindeligt installation men så kan jeg ikke finde på noget tidpunkt "preload modules from a floppy"

nogen der kan hjælpe mig her for er virkelig lost! og har søg længe efter svar og rodede.
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. februar 2007 - 17:10 #1
Et spørgsmål er nok...
ref:
http://www.eksperten.dk/spm/763753

Luk denne og så hold den anden åben, så skal det nok blive løst.
MÅske lige overkill af point med 200.. :)