Avatar billede pwn Forsker
19. februar 2007 - 21:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

knapper virker ikke i IE 7.0

IE blokerer for Active-X og jeg får ikke lov til at installere det. Knapperne (hoover) visses som små xér og de er ikke pegefølsomme. Jeg kunne sikkert ændre på sikkerhedsindstillerne og få tilladlese til dette. Men, jeg har oplevet det på andre maskiner også.
Er det et generelt problem alle Frontpagesider nu må se i øjnene, så man bør undgå den slags knapper?
Avatar billede pwn Forsker
19. februar 2007 - 21:43 #1
Har 6læst i hjælpen, at:

"Du bør nok ikke installere det pågældende ActiveX-objekt. Windows vil blokere installationen af et ActiveX-objekt, hvis sikkerhedsindstillingerne i Internet Explorer er standardindstillingerne, og ActiveX-objektet ikke har en gyldig digital signatur."

Skal det evt. forstås således, at på det webhotel den omtalte side ligger ikke har en gyldig signatur, så problemet ligger her?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. februar 2007 - 22:02 #2
Problemet er følgende:

- Java/Flash knapper er noget crap
- FrontPage er noget mega-crap

Løsning:

- Lær at programmerer/kode HTML i en ganske almindelig text-editor (f.eks. EditPlus eller Notepad++)
- Læs CSS og JavaScript

HTML: http://www.html.dk/tutorials/html/

CSS: http://www.html.dk/tutorials/css/

Og nu hvor du er igang med at lære at programmere, snup noget serverside scriptsprog..

ASP: http://www.html.dk/tutorials/asp/

PHP: Søg på nettet

Generelt: http://www.w3schools.com/
Avatar billede pwn Forsker
19. februar 2007 - 22:08 #3
Ja, det kan jeg langt hen ad vejen give dig ret i. Problemet er en allerede eksisterende side - så mit spørgsmål går også på, om jeg ganske enkelt skal anbefale den lavet i noget andet eller blot uden de hoodver-knapper som giver problemerne. Er det ikke lidt underligty, at Microsoft laver en "fjentligt" browser overfor et af deres egne programmer?!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. februar 2007 - 22:46 #4
Det har de heller ikke gjort..

Her er nogle oplysninger om Java, der bruges som hover-knapper:

- Java er en udvidelse til browsere..

- Java kan slåes fra, hvilket betyder at man ikke kan bruge/se knapperne.

- Java har intet med JavaScript at gøre (JavaScript kan forresten også slåes fra)

- Java (og Flash) er det man kan for "plugins" / "extensions", med andre ord: udvidelser

Navigation må ALDRIG bestå af plugins, da mange steder har plugins slået fra.
Det er typisk sådanne steder som skoler.

Jeg har normalt ALTID Java og plugins (dækker Flash) slåët fra! Jeg slår dem kun til, hvis jeg direkte har brug for at se/bruge Java/Flash på en side..

Og en sidste god grund til at ikke at bruge Java/Flash:
Søgemaskiner bruger ikke Java/Flash, hvilket betyder at din navigation ikke bliver indekseret = ignoreret..

Hover-effekt kan laves enten i CSS eller i JavaScript (eller en kombination af disse).
Avatar billede hcma Novice
19. februar 2007 - 22:53 #5
samme problem her, så jeg har slettet alle FP-komponenter, incl. hoverknapper.
Avatar billede pwn Forsker
20. februar 2007 - 03:26 #6
Kan vi af ovenstående så ikke forsigtigt konkludere, at FrontPage knapper, der benytter denne effekt ikke er så heldig at bruge mere, da den ikke vil virke i alle browsere.
Send nogle svar for bidragene, så fordeler jeg points.
mvh
p
Avatar billede hcma Novice
20. februar 2007 - 11:02 #7
spring over mig :o)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. februar 2007 - 00:26 #8
Jo, det er en god konklusion :-)

Jeg ville nok satse på CSS, da JavaScript kan slåes fra, og så mister man effekten..

- Svar