Avatar billede danisher Nybegynder
19. februar 2007 - 10:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nyt bundkort, cpu og ram

Hejsa

Jeg er på udkig efter et nyt bundkort, cpu og ram.

Det første krav er, at bundkortet understøtter den nye Viiv teknologi. Problemet er, at jeg har ledt efter et bundkort som understøtter Viiv, og som har et AGP slot, da mit nuværende graffikkort er fint til det jeg skal bruge.

Derudover havde jeg kig på en Pentium D processor, men jeg kan ikke finde ud af om Core 2 Duo eller Pentium D processoren er "bedst"... Er det noget I ved noget om?

Ram forestiller jeg min er noget lignende 1-2gb.

Alt afhænger sådan set af pris her, da jeg ikke ligger inde med så mange gysser...
Så er der nogen der kan hjælpe med et bundkort af ovenstående kaliber, og findes et bundkort ikke med Viiv og AGP, så kan der måske findes et billigt graffikkort, som kan køre Aero i Vista?

Håber I kan hjælpe!
På forhånd tak!

Mvh
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. februar 2007 - 13:24 #1
hvilket gfx kort har du nu? Hvad er max budget?
Avatar billede danisher Nybegynder
19. februar 2007 - 15:01 #2
Graffikkort pt. er NVidia GeForce 6600.

Max budget er vel svært at sige, men omkring en 3000 kroner, hvis det kan lade sig gøre...
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. februar 2007 - 18:53 #4
samlet 3171.00kr
Bundkortet er dyrt pga krav om viiv. Ellers er der super cpu, super mobo, 1gb ram og et ganske fint gfx kort.

Kan købes ved 1 forhandler http://getmore.dk/ til 3375.00kr incl fragt
Avatar billede danisher Nybegynder
19. februar 2007 - 22:11 #5
Det må jeg sige, det ser meget flot ud!

Er det muligt at finde et graffikkort, som er passivt kølet, da støj jo altid er en faktor..

Kan bundkortet fåes uden VGA, da jeg jo egentlig ikke har brug for det?

På forhånd tak!
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. februar 2007 - 22:58 #6
Bundkortet er det billigste atx bundkort med viiv, så uden vga vil kun blive dyrere.. Så tag det som en bonus :)

GFX passivt kølet, dog lidt dyrere, ca 60kr
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=195199
Avatar billede danisher Nybegynder
22. februar 2007 - 14:03 #7
Hejsa igen

Det ser jo altsammen meget fornuftigt ud. Smid et svar, så får du nogle point.

Beklager mit sene svar, men bygggede lige lidt om i lejligheden :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. februar 2007 - 17:35 #8
det skal jo også passes.. Hils Leth ;)
Avatar billede danisher Nybegynder
22. februar 2007 - 17:38 #9
Klart. Fin fyr faktisk :o)
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. februar 2007 - 18:12 #10
kanon... Hvis du har andre spm, bare skriv