Avatar billede jensaa Nybegynder
27. maj 2001 - 20:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Com/Seriel Port

Jeg har siddet og fumlet lidt med et lille problem.
På com porten er der pins fra 1-9. Jeg har så fundet et program der kan se hvilke nogle af dem der er \"kortsluttet\"...(kun 2 af gangen)
Dette forsøger jeg at lave selv da programmet ikke giver mig det jeg vil have.
Reelt er det kontrol over winamp vha. et modificeret sega mastersystem control pad....dette virker helt fint..
men jeg vil have mere.
Så jeg vil høre om der ikke er nogen der har noget kildekode eller noget der viser hvordan man kan se hvilke pins der er kortsluttet.... Ikke noget fancy som at kunne styre et modem. Bare det helt basale.
Håber der er nogen der kan hjælpe ( jeg er villig til at komme af med flere point hvis det skal være)
På forhånd tak
Jens Andersen
Avatar billede martinlind Nybegynder
27. maj 2001 - 21:00 #1
Kan du ikke sende den kode du har til at kigge på com porten, så kan vi jo lave det så det virker *S*

martin@e-lind.dk
Avatar billede jensaa Nybegynder
27. maj 2001 - 21:03 #2
jeg har intet kode til det...
det er egentligt det der er problemet :)
Måske er det ikke helt udtrykt klart nok, hehe
men nej...jeg har intet...
Jeg har fundet nogle komponenter men intet der virker i Delphi 5.
Så jeg må se om jeg ellers kan finde noget andet.
-Jens Andersen
Avatar billede microtec Nybegynder
27. maj 2001 - 21:23 #3
Du kan ikke lave en test, hvor du kan afgører hvilke pin´s i det 9-polede stik, der er kortsluttet.
Der er både ind- og udgange i stikket. Det vil ikke være muligt at finde ud af om 2 udgange er kortsluttet.
Kortslutning mellem 2 indgange, vil kunne findes, men det krævet at du tilslutter et stik externt.
Avatar billede jensaa Nybegynder
27. maj 2001 - 22:14 #4
jeg fandt et program der kan åbne com porten og vente på data..
Vha. af det program har jeg fundet af at 3 af tingene der sker når jeg kortslutter forskellige pins.
CTS (pin 4 og 8), DSR (pin 4 og 6) og RLSD (pin 4 og 1)
det er 3 af dem men der må mindst være en til.
Så vidt jeg kan se kan jeg heller ikke direkte bruge det komponent jeg har fundet.
Men håber dette kan hjælpe nogen til at hjælpe mig :)
Venlig Hilsen Jens Andersen
Avatar billede morten_s Nybegynder
28. maj 2001 - 08:01 #5
Hej Jens
Et sjovt eksperiment, pas på du ikke brænder din port af
/Morten
Avatar billede jensaa Nybegynder
28. maj 2001 - 16:04 #6
Det håber jeg da ikke sker men foreløbigt virker det med det program jeg har og jeg styrer min winamp derud med mit mastersystem joypad :)
Mangler bare at kunne styre det selv....så jeg håber jeg f
Avatar billede jensaa Nybegynder
27. juni 2001 - 08:06 #7
Nå, det bliver vel ikke til noget så jeg lukker spørgsmålet
-Jens