Avatar billede olelaursen Nybegynder
18. februar 2007 - 15:17 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows XP- Home eller Professional ?

Jeg har en computer med Intel Pentium D 830 (2 kerner) processor.
Vil XP Professional udnytte denne bedre end XP Home?

M.v.h.
Ole Laursen
Avatar billede kalp Novice
18. februar 2007 - 15:19 #1
Det er sgu det samme..

men kør Pro hvis du kan det er da helt klart federe
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2007 - 15:23 #2
gawi -> Hvad er klart federe ved XP Pro ? Det er kun netværksdelen som er anderledes
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2007 - 15:23 #3
Omformulering: Det er primært netværksdelen
Avatar billede kalp Novice
18. februar 2007 - 15:41 #4
leif >> tjah.. hvis du arbejder med hjemmesider så har du mulighed for at hoste dem på Pro..
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2007 - 15:49 #5
I forhold til spørgsmålet vil han ikke opleve forskel !

Hoste hjemmesider vil du faktisk også kunne på en Home så den er der ikke hold i. Men man vil måske gøre det til test jeg ville aldrig bruge XP til server brug.
Avatar billede kalp Novice
18. februar 2007 - 16:35 #6
leif >> det er også underordnet.. som jeg skrev første indlæg så det jo det samme.
min ville stadig aldrig i mit liv vælge home frem for pro hvis jeg kunne vælge mellem de 2 også selv om jeg ikke skulle benytte mig af de ekstra features.
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2007 - 16:54 #7
gawi -> Det er vel ikke underordnet at du i din kommentar kl. 15:41:44 kommer med et usandt udsagn.
Avatar billede kalp Novice
18. februar 2007 - 16:59 #8
leif >> ?!??!? hvad snakker du da om???? det er da sandt! Der er ikke en IIS på home men det er der i PRO!!
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2007 - 17:25 #9
Du snakkede ikke IIS du snakkede Hoste Websider, hvad har Apache eller andre Webservere gjort dig ?
Avatar billede kalp Novice
18. februar 2007 - 17:39 #10
leif >> DOH! glem det.. hvis du kendte nok til forskellene havde du nok regnet ud at der er lidt mere i PRO end HOME.. og at jeg snakkede om IIS.

Hvis man ser på det som du gør så kan man sgu sige det der til mange ting..
"Ja men du kan bare hente noget 3 parts software til det formål.. og et til det og et til det"

giver slet ikke mening hvis man kan få det indbygget i windows vel?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. februar 2007 - 20:13 #11
qawi har ret - og skal vi ikke blande 3. parts software udenfor :D
Avatar billede olelaursen Nybegynder
18. februar 2007 - 21:16 #12
Der er to grunde til spørgsmålet:
1. Jeg har læst at Home-versionen kun kan udnytte een processor, medens Professional kan udnytte to processorer. Derfor kunne det måske også være gældende for een eller to kerner i den samme processor.
2. Designprogrammet Inventor kan i sidste udgave (11) ikke køre på Home-versionen men kun på Professional. Tidligere udgaver har kunnet køre på begge systemer. Derfor mener jeg, der må være en forskel ud over netværksdelen.
Jeg har for nuværende Home installeret, men overvejer grundet ovenstående at købe Professional. (Ikke Vista i den nærmeste fremtid)
M.v.h.
Ole Laursen
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2007 - 21:30 #13
Nu kender jeg ikke Inventor, men hvis du oplever problemer med at du har visse ting som ikke kan køre under Home så ville jeg da skifte.
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2007 - 21:32 #14
john_stigers -> Det kan vi godt :-) Men så skulle han nok have skrevet at IIS ikke lå i Home men at den ligger i Pro. (Det er flueknepperi, ja, I know)
Avatar billede olelaursen Nybegynder
20. februar 2007 - 21:02 #15
Hej!
Jeg har ikke brug for IIS, men er kun interesseret i en ydelsesforbedring samt en overenstemmelse med Inventor version 11.
Dette har jeg ikke fået et entydigt svar på.
Er der en ydelsesforbedring vedrørende to-kerne processorer, som ved 2 enkeltstående processorer?

M.v.h.
olelaursen
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 21:16 #16
som jeg skrev i første indlæg så er det dét samme!
ingen forskel.
Avatar billede olelaursen Nybegynder
22. februar 2007 - 21:16 #17
Når "gawi" er helt sikker på, at der ingen ydelsesforskel er på de to versioner vedrørende en to-kerne processor, vil jeg gerne have et svar, så jeg kan afslutte.
Tak for hjælpen til alle, der har deltaget.

M.v.h.
olelaursen
Avatar billede kalp Novice
22. februar 2007 - 22:09 #18
Du kan læse om forskellene her.
http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_home_pro.asp

Jeg har pro installeret på en processer med 2 kerner..
kan ikke mærke en forskel selv PRO understøtter dette.
Home benytter kun den ene kerne.

Jeg kan ikke mærke noget på performance, men kun de ekstra features man har tilrådighed med PRO.