Avatar billede finntoft Nybegynder
18. februar 2007 - 09:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændre værdien i en string i app.config

Hej...

Jeg har fundet ud af det er muligt at gemme nogle variabler i app.config filen, min app.config fil ser således ud:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
  <appSettings>
    <add key="AccessDatabase" value="C:\Documents and Settings\Finn Toft\Dokumenter\Visual Studio 2005\Projects\CondorResultater\CondorResultater\condor.mdb" />
    <add key="SearchFolder" value="C:\" />
    <add key="OldResultFilesFolder" value="C:\Temp" />
    <add key="Test" value="Abe" />
  </appSettings>
</configuration>

Jeg kan fint læse værdierne med:
System.Configuration.ConfigurationSettings.AppSettings("SearchFolder")

Mit problem er bare at jeg gerne vil ændre værdierne med noget kode, hvordan går jeg det?

På forhånd mange tak!
Avatar billede kalp Novice
18. februar 2007 - 10:34 #1
Avatar billede kalp Novice
18. februar 2007 - 10:46 #2
du skal selv lige omkrive denne til VB, men det er meget små ting der skal rettes så virker det.

System.Configuration.Configuration config =
        ConfigurationManager.OpenExeConfiguration(ConfigurationUserLevel.None);
        config.AppSettings.Settings.Remove("SearchFolder");
        config.AppSettings.Settings.Add("SearchFolder","d:\\");
        config.Save(ConfigurationSaveMode.Modified);
        ConfigurationManager.RefreshSection("appSettings");
Avatar billede finntoft Nybegynder
18. februar 2007 - 12:12 #3
Tak for dit svar, har ikke lige prøvet at omskrive koden endnu, da jeg tror jeg har fundet en mere rigtigt måde at gemme variablerne på.

http://www.codeproject.com/vb/net/appsettings2005.asp

Mit problem er bare at den ikke opdatere namespacet, ellers er det mig der ikke kan finde ud af det.
Avatar billede finntoft Nybegynder
19. februar 2007 - 12:00 #4
Jeg brugte denne løsning:

http://www.codeproject.com/vb/net/appsettings2005.asp

og fik det til at virke.

Men du får point som tak for hjælpen.