Avatar billede lite-koas Nybegynder
17. februar 2007 - 09:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Finde tilsluttet Mobil via. java

Hej,

Jeg vil gerne vide hvordan man via. java kan tilslutte en mobil der enten er tilsluttet computeren via. et usb kabel eller bluetooth.

Jeg ønsker at tilslutte via. mit java program og bruge java programmet til at sende sms'er gennem den tilsluttet mobil.
Avatar billede lborupj Nybegynder
17. februar 2007 - 16:53 #1
Connect med bluetooth og set en com port op.
Brug f.eks. jSMSLIB eller send AT kommandoer til din telefon
direkte..
Avatar billede lite-koas Nybegynder
17. februar 2007 - 23:13 #2
borupj kan du evt. uddybe det lidt? Har du evt. noget dokumentation til AT kommandoer eller jsmslib eller andet der kan bruges?

How to's og api'er er meget velkomne..
Avatar billede lite-koas Nybegynder
19. februar 2007 - 20:10 #3
Lukker igen pga. manglende aktivitet og uddybbelse.
Avatar billede lborupj Nybegynder
20. februar 2007 - 19:32 #4
Sorry - har været væk...

Når du forbinder fra f.eks. windows XP kan du sætte en COM port (virtuel) op,
således at du med HyperTerminal kan forbinde til din telefon.

Ved så at skrive AT (og trykke enter) burde du få svaret

OK

tilbage.. Nu har du fat i din telefon. Så er det enten af hente en oversigt
over AT kommandoer til din telefon (jeg har en nokia og har fundet den på nokia's
hjemmeside). Alternativt kan du søge på nettet, der er et par eksempler på hvordan man sender en SMS vha. AT kommandoer, men som sagt har jSMSLib pakket dette ind for dig.. Det lib kan du bruge for java og så er det "lidt" nemmere...

Mvh / Lars Borup Jensen