Avatar billede hebsbebs Nybegynder
14. februar 2007 - 21:41 Der er 19 kommentarer

Hvordan åbner jeg Port 6881 eller 62885

Jeg har p.t igen ekstern Firewall på min Vista Ultimate (ved ikke hvilke der endnu er kompatiple med Vista- Outpost??)
Men når jeg bruger programmet Azureus, kan jeg ikke åbne port 6881 el. 62885 - når jeg tester portene får jeg denne fejlmeddelelse:
NAT fejl - Connection to 212.242.243.168:6881

Jeg har slået Vistas egen firewall fra, men dette hjælper ikke ?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
14. februar 2007 - 23:14 #1
Derinde hvor du slog firewall'en fra, er der ikke noget der hedder undtagelser,der tilføjer du Azureus, og fil og udskriftsdeling + UPnP struktur.
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
15. februar 2007 - 11:14 #2
Der har jeg tilføjet Azereus, men ikke de andre du nævner. prøver det i aften.
men skal jeg bagefter inde i Azereus ændre til en anden port - og hvilken ??
Hvilke porte skal man IKKE vælge ?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. februar 2007 - 14:24 #3
http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=394 http://www.piratgruppen.org/spip.php?article419

hvis ikke du kan få det til at køre, så prøv Utorrent det er den bruger mindst kraft på at køre.
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
15. februar 2007 - 16:54 #4
OK, men når jeg skal gå videre til Piratgruppens Router site, sker der ikke mere ??
Hva er proceduren med den router ?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. februar 2007 - 18:11 #5
Hvis du har en router kørende også, kan du se her hvordan den forwardes.

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
15. februar 2007 - 21:23 #6
Men inde i Azureus har jeg prøvet at taste 30 forskellige porte over tallet 6881 - men alle får beskeden :
NAT fejl - Connection to 212.242.243.168:7150 refused.
Jeg har endnu frakoblet Vista Firewall.
Skal jeg bare taste porte indtil jeg "vinder i lotteriet" ??
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
15. februar 2007 - 21:47 #7
Mht det første du skrev, er der ikke noget UPnP struktur som jeg kan slåtil/eller fra i Undtagelser.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. februar 2007 - 22:02 #8
har ikke selv Vista installeret endnu, venter til den første SP udkommer.
Har jo XP Home der kan du tilføre UPnP strukturen, ved heller ikke om det gør nogen forskel.
Her kan du se hvilke programmer der kan køre med Vista.
http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Windows_Vista_RC_1_Software_Compatibility_List
kan være du skal have fat i en anden udgave af Azureus og dit java program.
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
15. februar 2007 - 22:06 #9
jeg kan godt hente fra Azureus, men det tager bare længere tid fordi porten ikke er optimal.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. februar 2007 - 22:27 #10
Indstil Azureus til et portnummer mellem 49152-65535 og sæt Windows firewallen til og skriv det samme portnummer i den.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. februar 2007 - 10:44 #11
Kom det til at virke?
Ellers kan det være du skal have fat i en router med nat indstilling.
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
18. februar 2007 - 14:49 #12
Ligemeget hvad nummer jeg taster ind i Azureus og laver en Test - melder den om Nat Fejl !!
Installerede Bitcomet og indtastede selv et nummer mellem de ovennævnte, men kunne ikke Teste det i Bitcomet. Jeg forwarede derefter min Router til dette portnummer - men har ikke kunne teste portens tilgængelighed i Bitcomet ?
Men filer bliver downloaded, men om det er til den optimale dele hastighed, ved jeg ikke !!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. februar 2007 - 16:34 #13
Hvilken router har du?
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
18. februar 2007 - 17:50 #14
en Zyxel 650R - 31
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. februar 2007 - 19:01 #15
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. februar 2007 - 19:04 #16
Sørg for at portnr. er de samme i router og Azureus.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. februar 2007 - 20:48 #17
På min firewall er der en mulighed under firewall, at stille den til håndtere alle de connections fra Azureus(bruger den ikke selv, men kender den)
Max NAT/Firewall Session Per User  2048, det er max den kan sættes til.
Det er en P-335 Zyxel jeg har.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. februar 2007 - 20:49 #18
Rettelse>På min router
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
19. februar 2007 - 22:17 #19
yes, har brugt denne guide.
Men brugte Bitcomet nu, for på Azureus kom der NAt error på alle de porte jeg forsøgte at teste.